آفتاب

ادعای دولت کی‌یف درباره ورود نیروها و تسلیحات ارتش روسیه به خاک اوکراین

ادعای دولت کی‌یف درباره ورود نیروها و تسلیحات ارتش روسیه به خاک اوکراین

نخست‌وزیر اوکراین گفت که نیروهای ارتش روسیه و تجهیزات آنها وارد خاک کشورش شده‌اند و وی با مقام‌های نظامی اوکراین در حال بررسی اوضاع است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، "آرسنی یاتسنیوک"، نخست‌وزیر اوکراین با اعلام خبر ورود نظامیان و تجهیزات روسیه به خاک کشورش گفت: من با اعضای دفاع ملی و شورای امنیت کشورم صحبت کرده‌ام. اطلاعات ارتش اوکراین تایید می‌کند که پرسنل نظامی و تجهیزاتی از روسیه وارد اوکراین شده‌اند.

یاتسنیوک گفت که حجم تسلیحات و سایر تجهیزات نظامی و خودروهایی که وارد شرق اوکراین شده، پیش از این بی‌سابقه بوده است. وی افزود: تانک، سیستم‌های راکتی گراد، سیستم‌های باک و اسمرچ، سیستم‌های اطلاعاتی رادیویی در بازارهای دونتسک و خیابان‌ها وجود ندارد بلکه این ارتش و وزارت دفاع روسیه است که آنها را به آنجا برده است.

مقام‌های روسیه هنوز نسبت به این سخنان اظهارنظری نکرده‌اند. این اخبار در حالی منتشر می‌شود که یک روز پیش از آن شماری از معترضان اوکراینی تظاهرات صلح‌آمیزی را در میدان استقلال کی‌یف برگزار کردند. یاتسنیوک و پترو پوروشنکو، رئیس‌جمهوری اوکراین به معترضان پیوستند و یاد قربانیان شهر وولنوواخا (Volnovakha) را گرامی داشتند. در 13 ژانویه اتوبوسی حامل 13 مسافر در نزدیکی این شهر هدف حملات توپخانه‌ای قرار گرفته بود.

انتهای پیام

کد N684003

وبگردی