آفتاب

نیروهای عربستانی در مرز عراق و یمن فرمان "آتش بی‌درنگ" دریافت کردند

نیروهای عربستانی در مرز عراق و یمن فرمان "آتش بی‌درنگ" دریافت کردند

یک مقام عربستانی اعلام کرد:‌ نیروهای مرزبانی این کشور حجم زیادی از ادوات نظامی خود را به مرزهای مشترک با عراق و یمن منتقل کرده و دستور پیدا کرده‌اند تا هرکسی را که مشاهده کردند بی‌درنگ هدف قرار دهند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه این اتفاق پس از آن رخ می‌دهد که اوایل ماه جاری میلادی سه سرباز عربستانی توسط عواملی در مرز عراق کشته شدند.

ژنرال محمد الغمدی، سخنگوی ارتش عربستان به خبرگزاری فرانسه گفت: فرمان شلیک بی‌درنگ به مرزبانان مستقر در مرز جنوبی با یمن و همچنین مرز شمالی با عراق ابلاغ شده است.

یکی از کسانی که در تاریخ پنج ژانویه و در حمله چهار عامل نفوذی به خاک عربستان، به سربازان مرزبانی این کشور کشته شد، ژنرال البلاوی، یکی از فرماندهان بلندپایه ارتش عربستان بود. ژنرال الغمدی گفت: به دنبال این حمله ما دیگر با هیچ کسی در منطقه مذاکره نمی‌کنیم.

وی افزود: ما بدون هیچ هشداری و بدون هیچ گونه مذاکره‌ای مستقیما به آنها شلیک خواهیم کرد.

وی تصریح کرد که افسران امنیتی در طرف عراق نیز در جریان این دستورهای جدید قرارگرفته‌اند.

هنوز هیچ گروهی مسئولیت درگیری مرزی با نیروهای عربستانی در پنج ژانویه را برعهده نگرفته است.

با این حال عربستان یکی از کشورهایی است که در حملات هوایی ائتلاف تحت رهبری آمریکا علیه داعش شرکت می‌کند و این باعث نگرانی این کشور از بابت حملات تلافی جویانه داعش شده است.

ژنرال الغمدی اضافه کرد که اطلاعی از اینکه تروریست‌های این حمله متعلق به داعش بوده‌اند ندارد اما این افراد از جانب عراق آمده و تلاش کردند تا از طریق یک گذرگاه رسمی در منطقه عرار وارد شوند.

نیروهای عربستانی پس از آن که این افراد را از طریق دوربین‌های مادون قرمز شناسایی کردند سعی در متوقف کردن آن‌ها کرده و توانستند دو تن از آن‌ها را بکشند.

به گفته ژنرال الغمدی در جیب این اجساد هزاران ریال عربستان پیدا شده و نشان می‌دهد که آن‌ها امیدوار بودند تا به هدفی در یک محل دیگر در عربستان برسند.

مقامات عربستان چندی بعد اعلام کردند که هفت متهم مرتبط با این چهار عامل نفوذی را دستگیر کرده‌اند.

ژنرال الغمدی با استناد به دلایل امنیتی از گفتن اینکه چه تعداد افسر عربستانی در مرز مستقر شده خودداری کرد.

به گفته مقامات عربستان فرمان آتش بی‌درنگ همچنین به نیروهای مستقر در مرز جنوبی با یمن که در آن گروه القاعده در شبه جزیره عرب حضور چشمگیری دارد نیز ابلاغ شده است.

انتهای پیام

کد N684001

وبگردی