آفتاب

هیات فرماندهی ارتش آمریکا راهی کی‌یف می‌شود

هیات فرماندهی ارتش آمریکا راهی کی‌یف می‌شود

نمایندگان فرماندهی ارتش آمریکا طی روزهای آتی به اوکراین سفر خواهند کرد. این سفر در حالی انجام می‌شود که نیروهای کی‌یف تهاجمات گسترده خود را علیه مواضع شبه‌نظامیان روس‌گرا در مناطق شرقی آغاز کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری راشا تودی، ولادیسلاو سلزنیوف، سخنگوی نیروهای مسلح اوکراین روز دوشنبه گفت: این هفته هیاتی از فرماندهی ارتش آمریکا به ریاست فرمانده ارتش آمریکا در اروپا به کی‌یف می‌آیند.

این سخنگو تاکید کرد که کشورش در کنفرانس کمیته نظامی ناتو که قرار است از 20 تا 22 ژانویه برگزار شود، شرکت می‌کند. هدف از برگزاری این کنفرانس، هماهنگی ناتو با نیروهای مسلح اوکراین و ارزیابی شرایط در جنوب و شرق اوکراین اعلام شده است.

پیش از این، جامعه کمک‌ به دفاع از اوکراین اعلام کرده بود که آموزش نظامی کارشناسان را در راستای برنامه‌های ناتو آغاز کرده است. رئیس این مرکز گفت: در مراکز نظامی ما، حدود 100 تن هر هفته در راستای تسریع برنامه هفتگی ناتو در تخصص‌های نظامی آماده می‌شوند.

درگیری‌ها در مناطق جنوب و شرق اوکراین به دنبال حملات نیروهای کی‌یف به مواضع شبه‌نظامیان جدایی‌طلب روس‌گرا تشدید شده است و طبق گزارش‌ها، نیروهای نظامی اوکراینی چندین بار موشک گراد علیه شبه‌نظامیان در منطقه دونتسک استفاده کرده‌اند.

انتهای پیام

کد N683969

وبگردی