آفتاب
مسئول واحد سیاسی جامعه اسلامی مهندسین:

جریان انحرافی تلاش برای انتخابات آینده را آغاز کرده است

جریان انحرافی تلاش برای انتخابات آینده را آغاز کرده است

مسئول واحد سیاسی جامعه اسلامی مهندسین معتقد است که تلاش‌ها برای آمادگی برای انتخابات آتی مجلس تنها منحصر به دو جریان اصلاح طلب و اصولگرا نیست و جریان انحرافی هم تلاش‌هایی را دراین زمینه انجام می‌دهد.

سید محسن یحیوی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در ارزیابی از فضای سیاسی موجود در کشور اظهار کرد:‌ هر دو جریان اصلاح طلب و اصولگرا در هفته‌های اخیر با برگزاری همایش‌هایی تلاش‌های خود را برای ورود به انتخابات آینده مجلس آغاز کردند. البته این تلاش‌ها فقط منحصر به اصولگرایان و اصلاح طلبان نیست، بلکه جریان انحرافی هم فعالیت‌های خود را برای آماده شدن و بالا بردن شانس توفیق در انتخابات آینده مجلس انجام می‌دهد.

وی ادامه داد: به طور قطع همه جریان‌ها تلاش می‌کنند جلوی تفرقه نیروها و تشکل‌هایی که همگرایی نسبی دارند، گرفته شود. و سعی می‌کنند گروه‌ها را به یکدیگر نزدیک کنند تا با وحدت وارد صحنه انتخابات شوند. بخصوص اصلاح طلبان که درباره‌ی نکات منفی ارتباطشان با فتنه 88 زیر سوال هستند.

یحیوی همچنین اضافه کرد:‌بسیاری از گروه‌های اصلاح طلب به ویژه چهره‌های شاخص آنها تلاش می‌کنند تا احزاب و تشکل‌های جدیدی را به وجود بیاورند که البته بعضی از این تشکل‌ها توسط وزارت کشور پذیرفته نشدند، اما شاهد حضور برخی از آنها هستیم. طبیعی است که همه این تلاش‌ها برای حضور منسجم و قدرتمند در انتخابات آتی مجلس خواهد بود.

این نماینده دوره‌های چهارم و پنجم و هفتم مجلس با بیان این‌که همه گروه‌ها باید حول محور ولایت حرکت کنند، افزود: ما باید آنچه را که مقام معظم رهبری بارها فرموده‌اند مد نظر قرار دهیم. همه گروه‌ها باید حول پذیرش نظام اسلامی ، خط امام و قانون اساسی و محوریت ولایت مطلقه فقیه حرکت کنند. عزیزانی که تجربه سابقشان البته نه در گفتار، بلکه با توجه به اعتقاد عملی به این چهار اصل بوده است می‌توانند به موفقیت در انتخابات آینده خوش بین باشند.

وی اضافه کرد: هر چند برخی از گروه‌های جدید اصلاح طلب با رفتن پشت این چهار اصل تلاش دارند گذشته خود را پاکسازی کنند و از افراطیون خود فاصله بگیرند، ولی به هر حال مردم ما بصیر هستند و فعالیت‌های گرایش‌های مختلف را با دقت زیر نظر دارند. به هر حال باید قبول کنیم که همه اصلاح طلبان نیز یک نگرش واحد ندارند، همانطور که اصولگراها چنین هستند. و در آخر مردم به رفتار عملی گروه‌ها نگاه می‌کنند.

یحیوی در پاسخ به این سوال که درایت کدام جریان سیاسی را برای موفقیت در انتخابات آینده بیشتر می‌داند تاکید کرد: من اسم برخی از فعالیت‌ها را درایت نمی‌دانم ممکن است آنهایی که در جناح منفی قرار می‌گیرند، نیز با درایت و برنامه ریزی حساب شده وارد صحنه شوند. بهتر است به جای درایت بگوییم کدام گروه نگرش و دیدگاه برای مصلحت مردم و اسلام و انقلاب دارد که فکر می‌کنم این نگرش در اصولگرایان بیشتر بوده و به همین دلیل من توفیق این جریان را برای انتخابات آینده بیشتر می دانم.

مسئول واحد سیاسی جامعه اسلامی مهندسین در پایان اظهار کرد: امیدوارم همه گروه‌ها دست به دست هم دهند و از آنچه خط امام و رهبری را به تضعیف می‌کشاند دست بردارد. و همه گروه‌ها حول محور رهبر معظم انقلاب گرد هم بیایند و با ایمان حرکت کنند تا ان شاء الله با توجه به شرایط داخلی و منطقه‌ای راه انقلاب اسلامی که قدرتش تثبیت شده است ادامه پیدا کند.

انتهای پیام

کد N683943

وبگردی