آفتاب
آیت‌الله جوادی‌آملی‌:

مسئولان از توجیه اعمال نادرست خود پرهیز کنند

مسئولان از توجیه اعمال نادرست خود پرهیز کنند

آیت‌الله جوادی‌آملی‌ با تاکید بر این‌که «مردم، خدمت صادقانه مسئولین را ارج می‌نهند» گفت: توجیه اعمال نادرست کار نفس مسّوله است که باید مسئولین از آن پرهیز کنند.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، این مرجع تقلید در دیدار محمدرضا عارف با بیان این‌که «انسان تنها یک تکیه‌گاه مطمئن در جهان دارد و آن خداست» اظهار کرد: اولین پیام اسلام شعار "لا اله الا الله" است و به انسان می‌فهماند که هیچ تکیه گاهی به جز خداوند ندارد، لذا انسان از هرگونه قید و بند دیگری می‌تواند رها شود و به استقلال برسد، این مطلب در فطرت انسان نهادینه شده است و لذا انسان فطرتاً خواهان استقلال و آزادی است و این مفاهیم برای جانش گواراست.

وی ادامه داد: خداوند انسان را مانند لوح نانوشته خلق نکرده است؛ فطرت و جان ما دروغ، ظلم و اسارت را بر نمی‌تابد. لذا مردم به این دلیل سخنان حضرت امام را می‌پذیرفتند که حرف ایشان با فطرت آنها آشنا و هماهنگ بود.

آیت‌الله جوادی‌آملی با بیان این‌که «نسل جوان کشور علاقمند و شیفته انقلاب اسلامی است» خاطرنشان کرد: اگر مسئولین از فضایل و آرمان‌های امام و انقلاب فاصله بگیرند، نسل سوم و چهار انقلاب نیز به مرور از انقلاب دور خواهند شد؛ لذا مسئولین ما باید بدانند که عمل امام، مردم را جذب و علاقمند به انقلاب ساخت؛ در نتیجه اگر بخواهیم نسل جوان، از انقلاب فاصله نگیرند باید عمل سالم و صالح از مسئولین ببینند.

وی با تاکید بر این‌که «مردم، خدمت صادقانه مسئولین را ارج می‌نهند» گفت: توجیه اعمال نادرست کار نفس مسّوله است که باید مسئولین از آن پرهیز کنند، آنها باید مراقب اعمال و تصمیمات خود باشند، و بدانند اگر کسی به مردم صادقانه خدمت کند خواسته یا ناخواسته در دل مردم محبوب خواهد شد.

این مرجع تقلید با تاکید بر حفظ همه گروه‌ها و سلیقه‌های سیاسی در کشور گفت: کشور به تمام نیروهای داخل نظام نیاز دارد و تمام افراد جامعه و سلیقه‌ها مختلف، مادامی که عضو یک پیکر باشند و از بدنه نظام و انقلاب جدا نشده باشند، باید در کشور حضور داشته باشند.

وی ادامه داد: هیچ کس نباید مصلحت خود را به مصلحت نظام ترجیح بدهد، همه مسئولین کشور باید برادرانه با یکدیگر برخورد کنند و از طرف دیگر با مهر با مردم برخورد کنند تا هم مردم را به نظام و انقلاب جذب کنند و هم به هوای نفسانی خود مجال ظهور و بروز ندهند.

انتهای پیام

کد N683938

وبگردی