آفتاب
یوسفی‌مقدم در گفت‌وگو با ایسنا:

توهین کنندگان به پیامبر (ص) در پی سود‌رسانی به صهیونیست‌ها هستند

توهین کنندگان به پیامبر (ص) در پی سود‌رسانی به صهیونیست‌ها هستند

رئیس مرکز فرهنگ و معارف قرآن دفتر تبلیغات اسلامی قم گفت: آنهایی که ترور و توهین انجام می‌دهند هر دو یک هدف دارند و آن ایجاد اختلاف بین امت‌هاست.

حجت‌الاسلام والمسلمین یوسفی‌مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، با محکوم کردن توهینی که نسبت به پیامبر اکرم (ص) در مجلسه فرانسوی صورت گرفته است، اظهار کرد: اصل انسانی و عقلایی بر این است که هیچ کس حق ندارد به ساحت انسان دیگری توهین کند. این رفتار را تمام ادیان و مذاهب و کتب‌های اخلاقی مطرح کردند.

وی ادامه داد: حتی اگر یک شخص عادی مورد اهانت واقع شود می‌تواند به مجامع حقوقی شکایت کند تا چه رسد به این که این توهین نسبت به یک شخص بسیار برجسته و رهبر دینی مسلمانان باشد. در این راستا تمامی مسلمانان می‌توانند با شکایت به مجامع حقوقی این کار ناپسند را محکوم کنند.

رئیس مرکز فرهنگ و معارف قرآن دفتر تبلیغات اسلامی قم خاطرنشان کرد:‌ آن اتفاقی که پس از این اهانت صورت گرفت هم منطقی و عقلایی نیست. اروپاییان به جای اینکه ترورها را محکوم کنند بدتر کاری می‌کنند که احساسات مسلمانان و جوامع بشری خدشه دار شود. با این کار می‌خواهند به یک سری از محافل مثل صهیونیست‌ها سود برسانند.

یوسفی‌مقدم خاطرنشان کرد:‌ آنها در هر مرحله‌ای به دنبال ایجاد تفرقه در بین تمامی جوامع بخصوص جوامع مسلمان هستند. این مردم و رهبران دینی هستند که باید این گونه حرکات را محکوم کنند و همواره هوشیار و بیدار باشند.

وی ادامه داد: خوشبختانه در ایران تمامی گروه‌ها و ارگان‌ها با هوشیاری این جریان‌های تروریستی و توهین را محکوم کردند. آنهایی که ترور و توهین انجام می‌دهند هر دو یک هدف دارند و آن ایجاد اختلاف بین امت‌هاست.

رئیس مرکز فرهنگ و معارف قرآن دفتر تبلیغات اسلامی قم در پایان گفت: نام این کار طبیعتا آزادی بیان نیست. آنها می‌خواهند با این حرکات نام اسلام و احساسات مسلمانان را زیر سوال ببرند.

انتهای پیام

کد N683925

وبگردی