آفتاب

واکنش حماس به تمایل مجدد اتحادیه اروپا به تروریست خواندن این جنبش

واکنش حماس به تمایل مجدد اتحادیه اروپا به تروریست خواندن این جنبش

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در واکنش به ابراز تمایل اتحادیه اروپا برای افزودن مجدد نام این جنبش به فهرست گروه‌های تروریستی اعلام کرد که این یک اقدام غیراخلاقی بوده و نشان دهنده غرض‌ورزی اتحادیه اروپا در حمایت از اشغالگری رژیم صهیونیستی است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، سامی ابوزهری، سخنگوی حماس اظهار داشت:‌ اصرار اتحادیه اروپا بر قرار دادن نام حماس در سازمان‌های تروریستی یک اقدام غیراخلاقی است و نشان دهنده‌ غرض‌ورزی این اتحادیه به نفع اشغالگری اسرائیل است.

وی افزود: این اقدام اتحادیه اروپا پوشش لازم را برای جرایم رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین فراهم می‌کند.

وزرای امور خارجه 28 کشور عضو اتحادیه اروپا در نشستی به دنبال آن بودند تا در تصمیم دادگاه عمومی اتحادیه اروپا در تاریخ 17 دسامبر به منظور حذف نام حماس از فهرست گروه‌های تروریستی، تجدیدنظر کرده و این اقدام را لغو کنند. این دادگاه که دومین دادگاه عالی اتحادیه اروپا است در حکم خود گفته بود که قرار دادن نام حماس در فهرست گروه‌های تروریستی در سال 2001 بر مبنای قضاوت‌های قانونی صحیح نبوده بلکه مبتنی بر نتیجه‌های اتخاذ شده از رسانه‌ها و اینترنت بوده است.

وزرای امور خارجه اتحادیه اروپا در نشست خود در بروکسل به بحث درباره این که چطور همکاری میان خود در مواجهه با تهدید فزاینده افراط گران را تقویت کنند، پرداختند.

انتهای پیام

کد N683872

وبگردی