آفتاب

تشدید مجدد درگیری‌ها در دونتسک

تشدید مجدد درگیری‌ها در دونتسک

شاهدان عینی و چند مقام وابسته به جدایی طلبان شرق اوکراین اعلام کردند، در جریان درگیری‌ها در شهر دونتسک یک بیمارستان در مرکز این شهر هدف گلوله باران قرارگرفته و در این حمله بخش جلوی ساختمان آسیب دیده و شش نفر زخمی شدند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، مقامات وابسته به جدایی‌طلبان در شهر دونتسک اعلام کردند، در گلوله‌باران این بیمارستان که همچنین به یک دانشگاه در مجاورت آن نیز خسارت زده، یک پزشک و پنج بیمار زخمی شده‌اند.

از سوی دیگر به گزارش خبرگزاری رویترز، نیروهای جدایی طلبان حامی روسیه در نزدیکی فرودگاه اصلی دونتسک با نیروهای دولتی مجددا درگیری پیدا کرده‌اند. این درگیری پس از آن تشدید شد که سربازان ارتش اوکراین در پی یک ضد حمله درصدد بازپس گیری مناطق از دست رفته در فرودگاه بین‌المللی دونتسک بودند.

ارتش اوکراین اعلام کرد که در درگیری‌های اخیر سه سرباز اوکراینی کشته شدند. آندری لایسنکو، سخنگوی ارتش اوکراین اظهار داشت: نیروهای جدایی طلبان دونتسک و لوهانسک به حمله به فرودگاه دونتسک ادامه می‌دهند و مواضع ما را زیر آتش گرفته‌اند.

وی تصریح کرد:‌ این تنها یک ماموریت راهبردی نیست بلکه سکوی پرتاب حملات جدید تروریست‌ها خواهد بود. ما فرودگاه را تسلیم نخواهیم کرد.

وی افزود: در 24 ساعت گذشته سه سرباز اوکراینی کشته شده و 66 سرباز دیگر زخمی شدند.

انتهای پیام

کد N683868

وبگردی