آفتاب
مقیمی در برنامه تلویزیونی:

پیشنهاد وزیر بودم/تاکنون 8 انتخابات برگزار کرده ام

پیشنهاد وزیر بودم/تاکنون 8 انتخابات برگزار کرده ام

معاون سیاسی وزیر کشور با تاکید براینکه تنها با وزیر کشور در مورد تصدی اش بر معاونت سیاسی دیدار داشته است، گفت: شنبه وزیر من را خواست، با هم صحبت کردیم و من هم پذیرفتم.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد حسین مقیمی در اولین حضور رسانه ای خود در برنامه تلویزیونی " متن- حاشیه" ، در پاسخ به این سوال که گفته شده است سهم خواهی جناح های سیاسی و فشارهای بعضی از افراد موجب شده که پست معاونت سیاسی خالی بماند. آیا این موضوع صحت دارد؟ گفت: بلاخره دولت یک اهدافی را دنبال می کند و وزارت کشور هم مجری سیاست داخلی دولت است.

معاون سیاسی وزیر کشور ادامه داد: تلاش وزارت کشور براین است که از مدیرانی استفاده کند که سیاست های داخلی دولت را سامان بخشند.من بر مسئله سهم خواهی نمی خواهم توقفی داشته باشم، اما گروههای سیاسی تمایل دارند در اداره کشور سهیم و حضور بیشتر داشته باشند.

وی با بیان اینکه وزارت کشور با توجه به سیاست های کلی دولت، معاونان و مدیران خود را انتخاب می کند، گفت: من فکر می کنم وزارت کشور با توجه به سیاست اعتدالی رئیس جمهور سعی کرده در انتخاب مدیران این خواسته را اجرایی کند.

مقیمی در پاسخ به این سوال که آیا اختلافی میان وزارت کشور و بدنه دولت در انتخاب معاون سیاسی وجود داشت؟ گفت: این موضوعات بیشتر گمانه زنی رسانه ای است.

وی با بیان اینکه اختلافی که مدنظر شماست وجود نداشت ، تصریح کرد: از ابتدای دولت یازدهم آقای رئیس جمهور شعار اعتدال را مطرح کردند و به دنبال این هستند که کشور را با سیاست های اعتدالی اداره کنند.اما نقطه نظرات در دولت متفاوت است همه وزرا نسبت به یک مسئله یک نوع واکنش نشان نمی دهند بعضی از آنها تندتر و یا کندتر هستند؛اما مجموعه دولت همراه با سیاست های کلی دولت است.

معاون سیاسی وزیر کشور در پاسخ به این سوال که شما پیشنهاد وزیر کشور بودید یا به ایشان پیشنهاد شدید؟ بیان داشت: من را وزیر خواست، با هم صحبت کردیم و من هم پذیرفتم.اما حتما ایشان با آفای رئیس جمهور در این زمینه صحبت کرده است.

مقیمی همچنین در مورد اینکه آیا به غیر از وزیر با آقای جهانگیری یا رئیس جمهور دیدار و صحبتی داشته اید؟ گفت: من فقط با وزیر صحبت کردم.

معاون سیاسی وزیر کشور، همچنین در پاسخ به این سوال که چه زمانی وزیر کشور با شما در مورد این سمت صحبت کرد؟ اظهارداشت: شنبه یعنی دو  روز پیش آقای وزیر با من صحبت کرد.

وی همچنین با ببان اینکه تا کنون 8 انتخابات برگزار کرده است، ادامه داد: در این 8 انتخابات هم انتخابات ریاست جمهوری و مجلس بوده  و هم انتخابات خبرگان و شوراها. زمانیکه شهرداری بودم اولین دوره انتخابات شوراها برگزار شد.

مقیمی همچنین در پاسخ به این سوال که به کدام جناح متصل هستید؟ گفت: در دولت هایی که کار کرده ام کلا روش هایشان مانند هم بوده است.

وی با بیان اینکه سعی من بر این بوده است تفکرات سیاسی خود را برکارم دخالت ندهم، خاطرنشان کرد: من در دولت های قبل بوده ام و قبولشان هم داشتم .

معاون سیاسی وزیر کشور در جواب این سوال مجری که پرسید پس شما اصلاح طلب هستید؟ گفت: بله؛ من در دوره 8 ساله گذشته هیچ مسئولیت اجرایی نداشتم.

مقیمی همچنین تصریح کرد: در این سمت توسعه احزاب و فعال کردن آنان را دنبال خواهم کرد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
[div id='__hggasdgjhsagd_once'] 
کد N683863

وبگردی