آفتاب

رویوران: حزب الله با برنامه ریزی نتانیاهو وارد جنگ نمی شود/ تهدیدهای نصرالله عملی می شود

رویوران: حزب الله با برنامه ریزی نتانیاهو وارد جنگ نمی شود/ تهدیدهای نصرالله عملی می شود

یک کارشناس برجسته حوزه خاورمیانه معتقد است حزب الله با غافلگیری، پاسخ تجاوز اخیر رژیم صهیونیستی را خواهد داد و تهدید های خود را عملی خواهد کرد.

زهره نوروزپور: 

یک کارشناس برجسته حوزه خاورمیانه معتقد است حزب الله با غافلگیری، پاسخ تجاوز اخیر رژیم صهیونیستی را خواهد داد و تهدید های خود را عملی خواهد کرد.

حسین رویوران در گفتگو با خبرآنلاین در ارزیابی حمله شب گذشته رژیم صهیونیستی به کاروان حزب الله در قنیطره سوریه که منجبر به شهادت تنی چند از اعضای حزب الله از جمله جهاد عماد مغنیه شد، گفت : «اقدام رژیم صهیونیستی حائز چند نکته است ، اول اینکه حضور حزب الله در سوریه که به معنای کمک به دولت سوریه برای پاک کردن منطقه از لوث وجود تکفیری هاست با موفقیت های روبرو بوده و در حالی که حزب الله به دنبال حل این بحران است، صهیونیست ها به دنبال ادامه بحران در سوریه هستند نه حل آن.»

رویوران در ادامه ارزیابی خود از این حمله خاطرنشان کرد: «نکته دوم اینکه سید حسن نصرالله اعلام کرده بود  از این پس حمله به سوریه قابل گذشت نیست و قطعا حزب الله به هرگونه حمله به سوریه  پاسخ خواهد داد. این حمله بعد از این صحبت ها انجام شد. اما  نکته اصلی این است که حزب الله هیچ گاه در چنین مبارزه طلبی ورود نمی کند مگر با استراتژی قبلی.»

وی در در ادامه  گفت: « عملیات ها و فعالیت های حزب الله در منطقه برای پاکسازی منطقه از لوث گروه های تکفیری است که  ارتباط مستقیمی با اسرائییل دارند. تا الان تعداد بی شماری از تروریست ها در اسرائیل درمان شده اند. واکنش اسرائیل دفاع از نیروهای هم پیمان اسرائیل است که همان تروریست های داعش هستند. »

این کارشناس مسائل خاورمیانه با اشاره به این که این مساله بسیار حائز اهمیت است گفت: «رژیم صهیونیستی الان در آستانه انتخابات پارلمانی است و نظر سنجی ها نشان می دهد که حتی ائتلاف حزب کار و حزب حرکت نسبت به حزب لیکود( حزب نتانیاهو)  برتری زیادی دارند. به همین دلیل نتانیاهو به دنبال این است که فضا را به نفع خود رقم بزند، تا اینکه جناح راست در اسرائیل با شعار های ائتلافی گری بتواند رای بیشتری در این انتخابات به همراه داشته باشد. لذا این که چرا صهیونیست ها دست به این ماجرا جویی زدند به این نکات مهم برمی گردد. »

رویوران با اشاره به تحلیل های شب گذشته در رسانه های عربی مبنی بر اینکه صهیونیست ها قصد دارند پای حزب الله را به جنگ باز کنند گفت: « این تحلیل ها درست است. رژیم صهیونیستی به همین قصد به کاروان حزب الله حمله کرده است و این یک نوع دهن کجی به سید حسن نصرالله  و اظهارات اخیر او و به مبارزه طلبیدن حزب الله است و به معنای این است که این حزب را وارد جنگی ناخواسته کند. اما ایا حزب الله می پذیرد که در چارچوب برنامه ریزی دشمن وارد جنگ شود؟ یا اینکه پاسخ را در زمان و مکان مناسب خواهد داد؟ به نظرم گزینه دوم صحیح است، همواره تصمیمات نصرالله نشان داده است در چارچوب برنامه ریزی دشمن عمل نمی کند و پاسخ به این حمله را با توجه به استراتژی خود در زمان مناسب خواهد داد.»

حسین رویوران در ادامه با اشاره به سخنرانی سید حسن نصرالله درباره تهدید رژیم صهیونیستی به جنگ گفت: «تهدید حزب الله قطعی و عملی خواهد شد و این کار را انجام خواهد داد ، چگونگی آن در حال حاضر معلوم نیست و نمی توان پیش داوری کرد ولی می توان گفت حزب الله با غافلگیری، پاسخ تجاوز اخیر به رژیم صهیونیستی  راخواهد داد و تهدید های خود را عملی خواهد کرد.» 

4949

کد N683115

وبگردی