آفتاب

اتحادیه اروپا حکم حذف نام حماس از لیست ترور را به چالش می‌کشد

اتحادیه اروپا حکم حذف نام حماس از لیست ترور را به چالش می‌کشد

اتحادیه اروپا به حکم دادگاه اروپا برای حذف نام گروه حماس از لیست "سازمان‌های تروریستی" اعتراض کرده و درخواست استیناف می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، اتحادیه اروپا امروز (دوشنبه) اعلام کرد که علیه حکم دادگاه اروپا مبنی بر حذف نام گروه حماس از لیست تروریستی این اتحادیه درخواست تجدید نظر می‌دهد.

فدریکا موگرینی، رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای گفت، این اتحادیه تصمیم گرفته است که حکم ماه گذشته "دادگاه عمومی اتحادیه اروپا" (EU's General Court) را که دومین دادگاه عالی‌رتبه اتحادیه اروپاست، به چالش بکشد و اقدامات ابتدایی آن انجام شده است. چنانچه استیناف پذیرفته شود، حماس همچنان در لیست "سازمان‌های تروریستی" اتحادیه اروپا باقی می‌ماند و دارایی آن همچنان مسدود خواهد ماند و تصمیم نهایی را در این باره، دادگاه عدالت اروپایی اتخاذ خواهد کرد.

یک دادگاه اتحادیه اروپا در 17 دسامبر 2014 اعلام کرد که نام حماس باید از لیست "سازمان‌های تروریستی" خارج شود و گفت که درج نام این گروه در لیست مذکور به دلیل گزارش‌های رسانه‌ای بوده است نه تجزیه و تحلیل.

یکی از مقام‌های اتحادیه اروپا گفت، این اتحادیه یافته‌های "دادگاه عمومی" را مبنی بر اینکه اتحادیه اروپا باید برای نگه‌داشتن نام حماس در لیست "سازمان‌های تروریستی" مدرک ارائه دهد، به چالش می‌کشد. دادگاه مذکور همچنین اعلام کرده بود که نمی‌توان به مدارکی که از اینترنت به دست می‌آید، استناد کرد.

رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا تاکید کرد: اتحادیه اروپا در حال بررسی راه‌ها و اقدامات مناسب دیگری است تا این دادگاه در آینده تصمیم‌های مشابه دیگری در رابطه با یک گروه دیگر اتخاذ نکند. مبارزه با تروریسم همچنان یک اولویت در اتحادیه اروپا باقی می‌ماند. اتحادیه اروپا مصمم است تا راه‌های تامین مالی تروریسم را ریشه‌کن کند.

انتهای پیام

کد N683090

وبگردی