آفتاب
ایران یک - امارات صفر؛| 243871

تیر خلاص گوچی بر قلب همسایه عربی/تیم ملی اول شد تا به ژاپن نخوریم!

تیر خلاص گوچی بر قلب همسایه عربی/تیم ملی اول شد تا به ژاپن نخوریم!

تیم‌ ملی فوتبال کشورمان با برتری بر اماراتی‌ها در آخرین دیدار مرحله گروهی به عنوان تیم نخست راهی مرحله حذفی شد تا به ژاپنی‌ها نخوریم.

تیم‌ ملی فوتبال کشورمان با برتری بر اماراتی‌ها در آخرین دیدار مرحله گروهی به عنوان تیم نخست راهی مرحله حذفی شد تا به  ژاپنی‌ها نخوریم.
به گزارش خبرنگار ایلنا، در حساس‌ترین دیدار از گروه سوم رقابت‌های جام‌ملت‌های آسیا تیم ملی فوتبال کشورمان از ساعت 12:30 با قضاوت ساتو ریوچی از ژاپن در ورزشگاه سانکورپ در شهر بریزبین در حضور 20 هزار تماشاگر که اکثر آنها را ایرانی‌ها تشکلی می‌دادند به مصاف امارات رفت که این دیدار با تک گل دقیقه 90 گوچی به سود ملی‌پوشان ایران به پایان رسید تا شاگردان کی‌روش به عنوان تیم نخست راهی دور حذفی شوند.
ترکیب ایران: علیرضا حقیقی، سیدجلال حسینی، مرتضی پورعلی گنجی، وحید امیری، خسرو حیدری(اشکان دژاگه)، مهرداد پولادی، جواد نکونام، آندرانیک تیموریان، سروش رفیعی، علیرضا جهانبخش(وریا غفوری) و سردار آزمون(رضا قوچان‌نژاد)
ترکیب امارات: ماجد ناصر، ولید عباس، حبیب الفردان، عامر عبدالرحمان، محمد سالم، علی احمد مبخوت، عمر عبدالرحمان، احمد خلیل، خمیس اسماعیل، عبدالعزیز سنکور و محمد احمد غریب
ملی‌پوشان کشورمان در این دیدار در حالی به میدان اماراتی‌ها آمده بودند که با دستور کی‌روش حاجی‌صفی، دژاگه، شجاعی و وریا غفوری 4 بازیکن اصلی تیم ملی در این بازی روی نیمکت نشسته بودند تا تیمی جوان‌تر به نسبت بازی‌های قبل در زمین مسابقه حاضر شود. حضور سروش رفیعی، علیرضا جهانبخش، خسرو حیدری و وحید امیری در میدان نشان داد که کی‌روش نمی‌خواهد دست خود را برای دیدارهای آینده تیم ملی رو کند.
در دقیقه 5 اماراتی‌ها نخستین خطر را ایجاد کردند. شوت حمید اسماعیل از پشت محوطه جریمه با اختلاف کمی از کنار دروازه حقیقی به بیرون رفت.
در دقیقه 13 روی کار تیمی توپ در موقعیتی تک به تک به سردار آزمون رسید که البته سنگربان امارات زودتر به توپ رسید و با شیرجه‌ای زمینی با برخورد به سردار توپ را هم به بیرون زد. این خطرناک‌ترین صحنه بازی تا این لحظه هم بود.
در دقیقه 16 روی پاس سروش رفیعی باز هم سردار آزمون دروازه امارات را با شوتی سنگین تهدید کرد که البته در میانه راه توپ با برخورد به مدافع اماراتی به کرنر رفت.
در دقیقه 17 ارسال وحید امیری با ضربه سر جهانبخش همراه شد ولی ضربه جهانبخش آرام‌تر از آن بود که ماجد ناصر را به خطر بیندازد.
در دقیقه 35 در موقعیتی خطرناک اماراتی‌ها روی خطای نکونام پشت محوطه جریمه ایران صاحب ضربه ایستگاهی شدند که شوت احمد خلیل به مدافعان ما برخورد کرد و برگشت داده شد.
در دقیقه 41 علی مبخوت با شوتی زمینی از سمت راست خط دفاعی ما دروازه حقیقی را نشانه گرفت که البته شوت این بازیکن از کنار دروازه به بیرون رفت.
در دقیقه 43 اراسال کرنر تیموریان با ضربه سر خطرناک سردار آزمون همراه شد که توپ به دست مدافع اماراتی خورد و به کرنر رفت. بازیکنان ما اعتقاد به ضربه پنالتی داشتند که البته داور اماراتی نقطه کرنر را نشان داد تا اعتراض ملی‌پوشان ما به پایان برسد. ضربه کرنر مجدد تیموریان هم سودی برای ما نداشت.
با شروع نیمه دوم باز هم دو تیم احتیاط را در چاشنی کار خود داشتند و دقایق ابتدایی نیمه دوم شاهد اتفاق بزرگی نبودیم.
در دقیقه 51 جهانبخش موقعیت خوبی داشت تا با شوتی سنگین دروازه امارات را به خطر بیندازد که با بی دقتی توپ را به هوا زد تا موقعیت از دست تیم ملی برود.
کی روش دست به 2 تغییر زد و وریا غفوری را به جای جهانبخش و دژاگه را به جای خسرو حیدری به میدان فرستاد.
در دقیقه 52 علی مبخوت با چرخشی خوب شوتی را را روانه دروازه ما کرد که البته از بالای دروازه حقیقی به بیرون رفت.
در دقیقه 78 باز هم مبخوت می‌توانست دروازه حقیقی را تهدید کند که شوت سنگین این بازیکن بار دیگر از بالای دروازه تیم ملی به خارج رفت.
حتی حضور قوچان‌نژاد به جای آزمون هم نتوانست برای ما مفید فایده واقع شود تا قفل دروازه اماراتی‌ها باز شود.
در دقیقه 88 شوت زمینی دژاگه را سنگربان امارات به راحتی جمع کرد.
در دقیقه 89 ارسال دژاگه را در حالیکه گوچی در موقعیتی عالی قرار داشت تا ضربه نهایی را به ثمر برساند با دخالت مدافع اماراتی به بیرون رفت.
در دقیقه 90 بالاخره تیر خلاص شلیک شد. گوچی روی ارسال کرنر اشکان در حالیکه شاهد حجم بالای مدافعان در درون محوطه جریمه اماراتی‌ها بودیم با ضربه سری زیبا دروازه همسایه عربی را باز کرد تا دوازدهیمن گل ملی خود را در بیست و دومین بازی ملی‌اش به ثمر برساند و تیم ملی را به عنوان تیم نخست از مرحله گروهی بالا ببرد.
ملی‌پوشان کشورمان با کسب 3 پیروزی و با 9 امتیاز به عنوان تیم نخست راهی مرحله حدفی شد و اماراتی‌ها که یکی از پدیده‌های این جام لقب گرفته بودند نیز تیم دوم جدول شدند.
داور ژاپنی به ولید عباس از امارات و جواد نکونام، سردار آزمون و مهرداد پولادی از ایران کارت زرد نشان داد.
جدول نهایی گروه سوم به این شرح است:
1- ایران با 9 امتیاز
2- امارات با 6 امتیاز
3- بحرین با 3 امتیاز
4- قطر بدون امتیاز
کد N683086

وبگردی