آفتاب

فرمانده مرزبانی عراق از مرزهای جنوب شرق ایران بازدید کرد

فرمانده مرزبانی عراق از مرزهای جنوب شرق ایران بازدید کرد

زاهدان- فرمانده مرزبانی عراق سرلشگر عبدالکریم العامری در راس هیئتی برای بهره گیری از تجارب جمهوری اسلامی ایران در نحوه اداره مرز ها به سیستان و بلوچستان سفر کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، فرمانده مرزبانی جمهوری اسلامی ایران صبح دوشنبه در حاشیه سفر هیئت عراقی به زاهدان در جمع خبرنگاران بیان داشت: همکاری بسیار مناسبی بین دو کشور پیرامون حفاظت از مرز ها وجود دارد که این سفر نیز در راستای همین هدف انجام شده است.

سردار قاسم رضایی هدف از سفر فرمانده مرزبانی عراق و پایانه های مرزی این کشور  را به سیستان و بلوچستان بازدید و بهره گیری از تجربیات جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد و افزود: ازآنجا که سیستان و بلوچستان تجربه خوبی در کنترل مرزهای خود دارد لذا هیئت عراقی با سفر به زاهدان و مشاهده از مناطق مرزی از تجارت این استان در کنترل مرزها بهره خواهند برد.

وی ادامه داد: امروز از آخرین وضعیت مرزبانی سیستان و بلوچستان آگاه شدیم و از مناطق مرزی مختلف استان هم دیدن خواهیم داشت که به احتمال زیاد تجارب بدست آمده در مرزهای این استان قابل بهره برداری برای هیئت عراقی باشد.

وی با اشاره به اتفاقات در حال وقوع در مرزهای عراق توسط گروهک های تروریستی و ظلم هایی که به مردم و دولت این کشور می شود گفت: امروزه با شکل گیری یک دولت مقتدر مردمی در عراق ضرورت دارد همگان به این کشور کمک کنند.

سردار رضایی بیان داشت: بنابر در خواست دولتمردان و مردم عراق، جمهوری اسلامی ایران اقدام به تبادل تجربیات خود در بخش های مختلف از جمله کنترل مرزها با این کشور کرده است.

فرمانده مرزبانی ایران با بیان اینکه سطح امنیت مرزهای مشترک ایران وعراق مطلوب است ادامه داد: هیچ تهدیدی از سوی گروهک ها متوجه مرزهای مشترک ایران و عراق نیست.

وی گفت: تهدیداتی که از مرز عراق داریم به طور عمده از شمال منطقه است که شامل ورود کالاهای غیرمجاز یا حضور گروهک های تروریستی از جمله پژاک می شود که با توجه به هماهنگی ها و توافقات صورت گرفته نیروهای مرزبانی عراق عملیات هایی را در این مناطق برای پاکسازی انجام خواهند داد.

سردار رضایی افزود: خوشبختانه با عنایت خداوند و فتوای علمای بزرگ عراق از جمله آیت الله سیستانی و بسیج مردمی  گروهک های تروریستی از جمله داعش رو به افول هستند.

 

 

کد N682972

وبگردی