آفتاب

ریابکوف: اراده سیاسی برای رسیدن به توافق وجود دارد

ریابکوف: اراده سیاسی برای رسیدن به توافق وجود دارد

معاون وزیر امور خارجه روسیه گفت: طرف‌های مذاکره کننده اراده سیاسی لازم برای رسیدن به توافق نهایی را دارند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)به نقل از خبرگزاری ایتارتاس ، سرگئی ریابکوف، سرپرست هیات مذاکره کننده روس روز دوشنبه با اشاره به دور اخیر مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه 1+5 در ژنو گفت: تمام طرف‌ها در مذاکرات ایران و میانجی گران بین‌المللی هنوز اراده سیاسی برای رسیدن به راه حل نهایی در چارچوب زمانی تعیین شده میان این کشورها را دارند.

سرپرست هیات مذاکره کننده روس ادامه داد: اراده سیاسی وجود دارد همه طرف‌ها از وجود عوامل بیرونی دخیل و توجهی که برخی کشورها به روند این مذاکرات‌نشان می‌دهند، مطلعند.

ریابکوف تاکید کرد که این توجهات زیاد از حد به پروسه مذاکرات نگران کننده است و می‌تواند به رایزنی‌ها تاثیر گذار باشد.

وی اظهار کرد: دور اخیر مذاکرات پیشرفت کمی داشته و بسیار کند بوده است و هیچ تضمینی وجود ندارد که این دستاورد کوچک به یک اتفاق سرنوشت ساز، توافق یا یک سازش منجر شود.

این مقام بلند پایه روس یاد آور شد: علیرغم ارتباطات اخیر میان مقامات کشورهای مذاکره کننده شامل وزرای امور خارجه، اختلافات اساسی بر سر مسائل کلیدی هنوز به قوت خود باقی است.

وی در ادامه گفت: در خصوص مواضع روسیه باید بگویم که ما بر این باوریم توافق در مذاکرات هسته‌ای تنها بر اساس منافع طرفین ممکن خواهد بود.

ریابکوف با اشاره به یک بسته مذاکراتی که هیات مذاکره کننده روس در حال کار روی آن است، اظهار کرد: روسیه پیشنهاد کرده است که همه طرف‌ها تمامی تلاش خود را برای رسیدن به یک سازش بکار بگیرند. ما به درستی پیشنهادات خود ایمان داریم که ایران و گروه 1+5 باید برسر آن به توافق برسند.

معاون وزیر امور خارجه روسیه در پایان گفت که دور بعدی مذاکرات هسته‌ای به احتمال زیاد اوایل ماه فوریه، برگزار خواهد شد اما هنوز تصمیم قطعی درباره‌ی زمان دقیق و مکان برگزاری آن اتخاذ نشده است.

به گزارش ایسنا، محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان صبح امروز گفت: بعد از اجلاس داووس که اواخر هفته جاری برگزار می‌شود همچنین کنفرانس امنیتی مونیخ است که بر اساس آنچه شنیدم اکثر قریب به اتفاق وزرای خارجه 1+5 در مونیخ هستند و احتمال برگزاری یک دور مذاکرات هسته‌ای میان ایران و 1+5 در مونیخ وجود دارد.

انتهای پیام

کد N682881

وبگردی