آفتاب

پایان حبس رهبر اپوزیسیون بنگلادش / اعتراضات ادامه می‌یابد

پایان حبس رهبر اپوزیسیون بنگلادش / اعتراضات ادامه می‌یابد

پلیس بنگلادش پس از 16 روز به حبس اجباری رهبر اصلی اپوزیسیون این کشور پایان داد و سرانجام موانع اطراف دفتر وی در داکا را برداشت.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از خبرگزاری فرانسه، مقام‌های بنگلادش دستور داده بودند تا خالده ضیاء، رهبر اپوزیسیون که پیشتر دو دوره نخست وزیر بوده، در دفترش باقی بماند تا نتواند به اعتراضات ضد دولتی بپیوندد، اعتراضاتی که با هدف عزل شیخه حسینه، نخست وزیر بنگلادش برپا می‌شود.

یک منبع امنیتی محلی با تاکید بر اینکه خالده ضیا هم اکنون آزاد است و می‌تواند برود، گفت: نیروهای امنیتی اطراف دفتر وی برداشته شده است. دو خودروی ون و ماشین آب پاش که خارج دفتر ضیاء پارک شده بود، شبانه منتقل شدند.

محاصره دفتر رهبر اپوزیسیون بنگلادش با واکنش‌های بسیار و تند هواداران وی روبه‌رو شد و بسیاری از ناظران خارجی از آغاز ناآرامی‌های سیاسی که 27 کشته بر جای گذاشت، ابراز نگرانی کردند.

خالده ضیاء در دورانی که حبس شده بود، خواستار مسدود شدن تمام مسیرها شد و فعالان اپوزیسیون به سمت اتوبوس‌ها و خودروها مواد آتش زا پرتاب کردند و پلیس نیز با شلیک گلوله و گاز اشک آور پاسخ آنها را داد.

سخنگوی حزب اپوزیسیون ضیاء موسوم به حزب ملی گرای بنگلادش تایید کرد که خالده ضیاء هم اکنون می‌تواند از دفترش خارج شود اما اعتراضات خیابانی همچنان ادامه دارد.

خالده ضیاء می‌خواهد که شیخه حسینه انتخابات جدیدی برگزار کند و معتقد است که انتخابات سال گذشته که حزب وی بایکوت کرده و نهایتا به خشونت آمیخته شد، مخدوش بود.

انتهای پیام

کد N682827

وبگردی