آفتاب
مرتضی نبوی:

دشمن نمی خواهد چرخ زندگی مردم و چرخ سانتریفیوژها بچرخد

دشمن نمی خواهد چرخ زندگی مردم و چرخ سانتریفیوژها بچرخد

یک عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بر این نکته تصریح کرد که دشمن نمی خواهد چرخ زندگی مردم و چرخ سانتریفیوژها بچرخد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سیدمرتضی نبوی در گردهمایی اصناف و بازاریان در مسجد امام خمینی(ره) بازار تهران اظهار داشت: شرایط کنونی دنیا را می‌توان با مسلمانان صدر اسلام در جنگ احد مورد بررسی قرار داد، در آن جنگ مسلمانان با توجه به تفکر پیروز شدن در جنگ بدون توجه به دستور فرمانده خود مواضع را برای بدست آوردن غنایم جنگی ترک نموده و موجب شدند که دشمن دوباره با یک هجمه دروغین به سمت مسلمانان یورش بیاورد و حتی پیامبر نیز صدمه ببینند، اما پیامبر با ایمان به خداوند و با همان نیروهای زخمی توانست از شکست مسلمانان جلوگیری کند.

وی ادامه داد:امروز هم همه دشمنان همه با هم متحد شده اند و با یک سرمایه گذاری هنگفت در برابر ایران اسلامی قرار گرفته‌اند. تعجب دلسوزان نظام از این است که در چنین شرایطی چگونه باید با آنها با لبخند سخن بگوییم و از ادبیات مناسب استفاده نماییم؟

نبوی افزود:مثلا در رابطه با جنایت‌های رژیم اشغالگر قدس صحبت نکنیم و آمریکایی‌ها را سردمدار حقوق بشر بدانیم. آن موقع مشکلات ما حل خواهد شد و تحریم‌ها و مشکلات اقتصادی از بین خواهد رفت؟

دشمن شناسی از اصول بسیار مهم است که امام و مقام معظم رهبری نیز بارها دشمن را آنچنان که هست به ما معرفی نمودند.

وی با بیان این‌که امروز دشمنان می‌خواهند ما مسلمان نباشیم تاکید کرد: تا زمانی‌که از اعتقادات خود دست برنداریم و در خدمت آنها و دنیایی که آنها ساختند نباشیم ،دست از سر ما برنخواهند داشت. ما باید آنگونه باشیم که رژیم طاغوت و یا رژیم فعلی عربستان سعودی است تا آنها ما را به رسمیت بشناسند. کسانی که همیشه داعیه مبارزه با تروریسم را دارند ، همان کسانی هستند که در تشکیل گروه‌های القاعده،طالبان و داعش فعالیت مستمر داشته اند و با استفاده از دلارهای عربستان سعودی این گروه‌های تکفیری را بوجود آورده اند.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با طرح این سوال که از زمانی که توافق اولیه هسته ای انجام شد آیا تحریمی بطور واقعی برداشته شد؟ افزود:آیا ارتباط‌های بانکی ما درست شد؟ دشمن نمی خواهد چرخ زندگی مردم و چرخ سانتریفیوژها بچرخد.

وی تصریح کرد:هدف اوباما و هم پیمانان او فقط جلوگیری از چرخش سانتریفیوژها و جمهوری اسلامی است ،زیرا می‌دانند تنها کشوری که می‌تواند در برابر رژیم منحوس صهیونیستی بایستد ایران اسلامی است.در این چند وقت بحث نفت را با کمک عربستان بوجود آوردند فقط برای اینکه چرخ اقتصادی ایران را فلج نمایند،دشمنی آنها اینچنین است. در یک روزنامه فرانسوی ضد دین اتفاقاتی رخ می دهد و روز بعد از آن این نشریه در تیراژ میلیونی اقدام به هتک حرمت به پیامبر گرامی اسلام می نماید. روسای جمهور اسرائیل دست در دست همتایان اروپایی خود در تظاهراتی این اقدام موهن این نشریه را تائید می‌کنند و حتی سخنگوی کاخ سفید آنرا آزادی بیان می داند.

وی با تاکید بر این‌که هدف آنها فقط از بین بردن اسلام و دین و قرآن است ، گفت: آنها به کمتر از نابودی مسلمانان و بخصوص شیعیان راضی نیستند، به عقیده آنها مسلمانان حتی اجازه نفس کشیدن هم ندارند.حال با توجه به چنین برخوردهایی که با ملت‌های مسلمان می شود ،آیا لبخند زدن به آنها دردی را دوا خواهد کرد؟بارها مقام معظم رهبری تاکید نمودند که اقتصاد کشور نباید به نفت و تحریم‌ها گره بخورد،اگر چنین شود نقطه ضعفی به دشمن می‌دهیم که در فکر خود تحریم‌ها را مهم می‌شمارند.

نبوی همچنین خاطرنشان کرد:مقام معظم رهبری بعد ازابلاغ سیاستهای اصل 44 قانون اساسی ،سیاستهای اقتصاد مقاومتی را ابلاغ نمودند اما مسئولین ما هنوز بدنبال استخراج نفت،فروش آن و گذران مسائل کشور با چنین پولی هستند.باید در جهت رسیدن به آنچه مد نظر رهبری است ،قفل و زنجیرها را از پای مردم جهت ورود به مسائل اقتصادی باز کرد. چرا باید رده اقتصادی ما در جهان بعد از 140 باشد؟

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اهمیت اجرای عدالت در فضای کسب و کار، بیان کرد: شرایط سالم رقابتی زمینه ساز حضور سرمایه گذار، مشارکت سرمایه های سرگردان مردم و در نهایت رشد و شکوفایی تولید را در کشور به دنبال دارد.دولت و مجلس باید دست در دست هم در مقابل فساد اداری ایستادگی نمایند و آن‌را ریشه کن کنند،موانعی که موجب می‌گردد بخش خصوصی در اقتصاد دخالت نکنند برداشته شود تا مردم بتوانند با طیب خاطر سرمایه گذاری نمایند.

وی با اشاره به این‌که اقتصاد مقاومتی، اقتصاد ریاضتی و بسته نیست که منحصر به الگوی مصرف باشد، گفت: اقتصاد مقاومتی به‌معنای انعطاف و بالابردن مقاومت در اقتصاد است. اقتصاد مقاومتی برای این است که اقتصاد کشور بر اساس شاخص‌هایی مانند عدالت‌محوری، درون‌زایی، برون‌نگری، مشارکت مردم و دانش‌بنیان حرکت کرده و تحت‌تاثیر فشارها و تحریم‌ها قرار نگیرد.

وی ادامه داد:جلوگیری از فساد،برداشتن موانع و تسهیل شرایط بانکی برای تولید کنندگان و بخش خصوصی هیچ ارتباطی به برداشتن تحریم‌ها ندارد و دولتمردان ما باید به فکر راهکارهایی برای حل این مشکلات باشند.متاسفانه شرایط دست و پاگیر مالیاتی که فقط ضربه به قشر ضعیف اقتصادی کشور میزند نیز از مشکلات دیگری می‌باشد که موجب گردیده اقتصاد ما دچار مشکل شود. مگر در همین شرایط تحریم و در سال‌های گذشته نفت را به قیمت 100 دلار و بالاتر نفروختیم ،پس چرا در همان زمان هم مشکلات اقتصادی پابرجا بود؟

وی با تاکید بر این‌که رفع موانع به فروش نفت و تحریم بستگی ندارد،باید سیستم بانکی و مالیاتی ما اصلاح شود، گفت:آنچه که مسلم است برای گذر از شرایط کنونی ابتدا باید دشمن را شناخت،زیرا آنها نمی‌خواهند که ایران یک منطقه امن باشد.در خاورمیانه که به واقع قلب جهان است همیشه بدنبال ایجاد چالش بوده اند تا منافع خود را تامین نمایند . هیچ دشمنی با لبخند دوست نخواهد شدو فقط تهاجمش افزایش می یابد و این عقیده امام و رهبری و قرآن است.

وی اضافه کرد :امروز که سی و اندی سال از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی می گذرد،به پاس داشتن یک ملت بی نظیر از لحاظ توانمندی به درجات بالا رسیده ایم. ملتی که همیشه و در بزنگاه‌های تاریخی پشتیبان نظام بوده‌اند . فتنه سال 88 که در ظاهر اختلاف بین دو نفر و در باطن برنامه ریزی جهت براندازی نظام بود را همگی بیاد داریم، روز قدس و عاشورای همان سال از یادمان نرفته است و شعارها را به خاطر سپرده ایم،اگر حضور مردم در 9 دی نبود شاید کشور دچار چالش می‌شد؟از این روست که 9 دی ،یوم الله نام گرفت . آیا کسانی که مسبب چنین مسائلی بودند باید آزاد شوند و یا مقایسه یوم الله 9 دی با یوم الشیطان صحیح است.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد:امید داریم در چنین شرایط حساسی که تمام دنیا بر علیه ایران اسلامی شمشیر خود را از رو بسته اند و منتظر کوچکترین فرصت جهت ضربه زدن هستند،با توکل بر خداوند متعال و استقامت در برابر کج اندیشی‌های آنها ایستاد و با تاسی از رهنمودهای مقام معظم رهبری با یک وحدت رویه بتوانیم موانع شکوفایی اقتصادی را بر طرف نماییم.

وی در پایان خاطرنشان کرد:از شرایطی که باید قوای محترم برای مشارکت مردم در بخش اقتصاد ایجاد کنند، بازنگری در قوانین و مقررات و اصلاح نظام بانکی، گمرکی، مالیاتی و تأمین اجتماعی، اصلاح نظام اداری و بوروکراسی، تسریع در صدور مجوز و تسهیل در پشتیبانی‌های لازم می‌باشد که به عهده دولت است. بدون مشارکت مردم، شاهد تحول در عرصه اقتصادی نخواهیم بود و دستگاه‌های دولتی باید فضای مشارکت و کسب و کار و رقابت سالم را برای فعالیت مردم در عرصه اقتصادی فراهم کنند.

انتهای یام

کد N682732

وبگردی