آفتاب
معاون دبیر ستاد حقوق بشر تاکید کرد

ایجاد وحدت‌رویه در آموزش حقوق شهروندی و آموزه‌های حقوق بشر اسلامی

ایجاد وحدت‌رویه در آموزش حقوق شهروندی و آموزه‌های حقوق بشر اسلامی

معاون امور بین‌الملل ستاد حقوق بشر قوه قضاییه از ایجاد وحدت رویه و هماهنگی در آموزش حقوق شهروندی و آموزه‌های حقوق بشر اسلامی خبر داد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، کاظم غریب‌آبادی با بیان این مطلب، اظهار کرد: با توجه به جایگاه والای انسان در اسلام و حقوق شهروندی در قانون اساسی، ستاد حقوق بشر در نظر دارد با همکاری نهادهای ذیربط، فعالیت ها و اقدامات در این حوزه را در چارچوبی هماهنگ و هدفمند پیگیری کند.

وی اظهار کرد: آموزش ارزش‌ها و انگاره‌های حقوق بشری مندرج در قانون اساسی با تاکید آشکار بر آموزه های حقوق بشری قرآن کریم، سیره پیامبر(ص) و اهل بیت علیهم السلام از اهداف پیش روی ما است.

غریب‌آبادی افزود: دین مبین اسلام، ارزش ویژه‌ای برای کرامت انسان قائل است و بسیاری از حقوق در اسلام به صورت ذاتی از سوی خداوند متعال به انسان اعطاء شده است و اسلام در حوزه حقوق بشر پیشرو است. بر همین اساس، ترویج آموزه‌های حقوق بشر اسلامی و حقوق شهروندی که نقش ویژه‌ای در تحقیق و تعمیق جامعه‌ای قانونمدار، امن و باثبات دارد، از راهبردهای اساسی جمهوری اسلامی ایران در حوزه حقوق بشر است.

معاون امور بین‌الملل ستاد حقوق بشر تاکید کرد: در حال حاضر اقدامات ارزنده‌ای در زمینه آموزش حقوق شهروندی و حقوق بشر اسلامی از سوی نهادها و دستگاه های ذیربط انجام شده است و ضرورت دارد اقدامات و فعالیت‌ها در این حوزه با هماهنگی، هدفمند و برنامه منسجم‌تری پیگیر شود.

غریب‌آبادی تولید محتوا و منابع معتبر و کارآمد منطبق با مفاهیم مندرج در قانون اساسی و آموزه‌های دینی را از پیش نیازهای ضروری پیگیری و اجرای این برنامه برشمرد.

انتهای پیام

کد N682727

وبگردی