آفتاب

دعوت عارف به آشتی ملی:جریانات داخلی،دعواهای سیاسی وبی ربط راکناربگذارند

دعوت عارف به آشتی ملی:جریانات داخلی،دعواهای سیاسی وبی ربط راکناربگذارند

ایرنا نوشت:

رییس بنیاد امید ایرانیان گفت: گروه ها و جریانات داخل کشور باید دعواهای سیاسی و بی ربط را کنار بگذارند و قدرشناس انقلاب باشند.

«محمدرضا عارف» روز دوشنبه در سفر به شهرستان قم و دیدار با آیت الله «ابراهیم امینی» از اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به انتخابات آینده مجلس شورای اسلامی گفت: دوستان در کل کشور در حال شناسایی افراد متعهد و کارشناس هستند تا بتوانیم مجلس خوبی داشته باشیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: در هر استانی که می رویم، شرمنده مردم می شویم و آنان به رغم همه مشکلات و مسایل به انقلاب و ارزش ها وفادار بوده و نظام را قبول دارند.

او ادامه داد: ملت ایران، انقلاب مسوولان و خدمتگزاران خود را دوست دارند و نشان داده اند جلوتر از ما هستند و اگر به خوبی همراه مردم باشیم، بسیاری از مشکلات حل می شود.

عارف گفت: باید همدلی و همبستگی داشته باشیم، هوای نفس ها و خودخواهی ها را کنار بگذاریم تا بتوانیم بیش از پیش در حل مشکلات و توسعه و آبادانی کشور قدم برداریم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، شاخص های توسعه در مناطق مرزی و محروم را خوب ارزیابی کرد و گفت: در همه استان ها روحیه قدرشناسی و همدلی وجود دارد و مردم از ارزش ها و انقلاب هیچ فاصله ای نگرفتند، لذا مسوولان و نخبگان باید به وظیفه خود عمل کنند.

عارف گفت: یکی از مشکلات ما بحث اخلاق است در حالی که نسل سوم انقلاب گمان می کند مسوولان به وظیفه خود عمل نکردند.

او انقلاب اسلامی را انقلابی فرهنگی عنوان کرد و گفت: متاسفانه به دلیل برخی ضعف ها نتوانستیم پیام انقلاب را به خوبی به نسل سوم منتقل کنیم لذا نباید دنبال اهداف سیاسی باشیم بلکه باید بتوانیم با کمک بزرگان و نخبگان پیام انقلاب را به نسل سومی ها برسانیم.

رییس بنیاد امید ایرانیان با اشاره به این که اتفاقات منطقه اهمیت و جایگاه انقلاب ایران را نشان می دهد، گفت: اخوان المسلمین مصر جایگاه دیرینه تری از انقلاب ما داشت اما آنها یک سال هم دوام نیاوردند و امروز با وجود همه مشکلات ما بهترین موقعیت را در منطقه داریم و فرصت خوبی است که ارزش های انقلاب را در منطقه گسترش دهیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اقدامات انجام شده در فرانسه را مقدمه حمله به اسلام و ارزش های آن در جهان عنوان کرد و گفت: در این شرایط به جای دعواهای بی ربط باید به مسایل منطقه ای و جهانی توجه کنیم.

 

45231

 

کد N682676

وبگردی