آفتاب

مبارزه با تروریسم و بحران لیبی محور دیدار سیسی با مقامات امارات در ابوظبی

مبارزه با تروریسم و بحران لیبی محور دیدار سیسی با مقامات امارات در ابوظبی

رئیس‌جمهوری مصر در سفر خود به امارات با ولیعهد این کشور، حاکم دبی در ابوظبی دیدار و با آن‌ها درخصوص روابط دو جانبه میان دو کشور، مبارزه با تروریسم و پرونده لیبی بحث و تبادل نظر کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ الشرق الاوسط، "عبدالفتاح سیسی" در سفر خود به امارات با محمد بن راشد ال مکتوم، حکم دبی و محمد بن زاید آل نهیان، ولیعهد امارات در ابوظبی دیدار و از رهبران و مردم این دو کشور به دلیل حمایت از مردم مصر و کمک‌های سیاسی و اقتصادی از این کشور قدردانی کرد.

وی همچنین تاکید کرد: امارات همواره از مصر حمایت کرده است و در حال فرصت‌های واقعی برای سرمایه‌گذاری در مصر برای تاجران اماراتی وجود دارد.

دو طرف همچنین بر روابط مستحکم میان دو کشور براساس احترام و اعتماد متقابل و تلاش برای تحقق منافع منطقه تاکید کردند.آنها در این دیدار ابراز امیدواری کردند که تلاش‌های بین‌المللی برای مقابله با چالش‌هایی که بر صلح و امنیت جهانی تاثیر می‌گذارد به ویژه گسترش خشونت، تندروی و تروریسم افزایش یابد.

سیسی و حاکم دبی همچنین در خصوص پرونده لیبی و مشکلات این کشور بحث و تبادل نظر کردند.

محمد بن راشد آل مکتوم و محمد بن زاید آل نهیان در این دیدار بر تحکیم روابط دو جانبه میان مصر و امارات و حمایت دائم این کشور از مصر تاکید کردند. مسئولان اماراتی همچنین اعلام کردند که به توانایی مردم مصر و رهبران این کشور برای مقابله با تمامی چالش‌ها و حرکت در مسیر پیشرفت و شکوفایی اطمینان دارند.

این دو مسئول همچنین بر نقش مصر در تحقق ثبات منطقه تاکید کردند، عبدالفتاح سیسی همچنین در دیدار با برخی تاجران اماراتی از آن‌ها خواست تا به سرمایه‌گذاری در مصر بپردازند.

انتهای پیام

کد N682610

وبگردی