آفتاب
جهانگیری:

جمعیت هلال احمر باید استقلال مالی داشته باشد

جمعیت هلال احمر باید استقلال مالی داشته باشد

معاون اول رئیس جمهور گفت: جمعیت هلال احمر در عین حمایت دولت، باید به سمت استقلال مالی حرکت کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اسحاق جهانگیری در مراسم تکریم و معارفه نماینده ولی فقیه و رئیس جمعیت هلال احمر با گرامیداشت یاد مرحوم آیت‌الله غیوری،‌ اظهار کرد: به دلیل نیازی که دولت در وزارتخانه علوم پیدا کرد آقای فرهادی از ریاست جمعیت هلال احمر به وزارت علوم انتقال پیدا کردند که البته ایشان با این جابجایی مسئولیت بزرگتری را بر عهده گرفتند. ان شاء الله به زودی شاهد خدمات ایشان خواهیم بود.

وی با اشاره به انتخاب حجت‌الاسلام والمسلمین معزی به عنوان نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر، یادآور شد: با حجت‌الاسلام والمسلمین معزی از زمان مجلس آشنا هستم. می‌دانم که ایشان روحانی دنیا دیده‌ای است و می‌تواند کمک‌های شایانی به هلال احمر در ایفای نقش داخلی و بین‌المللی‌اش داشته باشد. جمعیت هلال احمر به تعبیر مقام معظم رهبری سرمایه‌ای بزرگ است، هلال احمر باید از آن پاسداری کند.

معاون اول رئیس جمهور همچنین افزود: امروز یکی از برکات خوب جمهوری اسلامی ایران حضور مقام معظم رهبری به عنوان نعمت بزرگی خصوصاً برای طبقه ضعیف جامعه است. ایشان همیشه به ما دولتی‌ها می‌فرمایند باید کار بیشتر و مهمتری برای این طبقه از مردم‌مان انجام دهیم.

وی انتخاب ضیائی به عنوان رئیس جدید سازمان هلال احمر را انتخابی نیکو دانست و گفت: شروع به کار دکتر ضیائی که هم از لحاظ علمی انسانی کامل است و هم از نظر اجرایی مدیر جوان و باتحرکی است را به فال نیک می‌گیریم. امیدواریم هلال احمر در این دوره بتواند کارهای بزرگی را انجام دهد. جمعیت هلال احمر نه دولتی و نه عمومی است، بلکه سازمانی مردم‌نهاد است. بزرگترین رسالتش ایجاد و حفظ سرمایه‌های داوطلبانه است.

جهانگیری ابراز عقیده کرد: خوشبختانه در خود جمعیت هلال احمر به قشر جوان، خلاق و داوطلب توجه ویژه‌ای شده است. بیش از یک میلیون جوان داوطلب در این سازمان سرمایه بزرگی به حساب می‌آید. جمعیت هلال احمر باید این نیرو را جوری آموزش دهد که در مواقع نیاز بتواند به خوبی کمک کند.

وی ادامه داد:سیاست‌زدایی از چهره هلال احمر و توجه به فرهنگ داوطلبانه بسیار اهمیت دارد. دولت به اعتبار بخشیدن این سازمان توجه می‌کند، اما در عین حال که حمایت مالی و معنوی‌اش را معطوف به این سازمان کرده، انتظار دارد که جمعیت هلال احمر همواره به عنوان پایگاهی عام‌المنفعه در عرصه‌های بین‌المللی حضور داشته باشد و به سمت استقلال در زمینه‌های مالی پیش برود.

معاون اول رئیس جمهور با بیان این‌که کشور ما در منطقه‌ای پرمسأله و پرآشوب قرار گرفته است، اظهار کرد: کشورهای منطقه ما به نوعی دچار بحرانند و نیاز دارند کشوری که دارای ثبات است به آن رسیدگی کند. در زمینه مسائل امداد و نجات کشور خودمان یکی از کشورهای حادثه‌خیز به حساب می‌آید که از 43 بلای طبیعی 23 تا از آن بلایا در کشور ما اتفاق می‌افتد.

وی ادامه داد: در روزهای تعطیلی سفرهای زیادی در کشور ما اتفاق می‌افتد. با این‌که مسئولین از به سفر رفتن مردم خوشحال می‌شوند اما مسئولیت بزرگی برایشان رقم می‌خورد که جمعیت هلال احمر در این میان به کمک می‌آید. دولت در حد وسع‌اش به جمعیت هلال احمر کمک خواهد کرد. امیدواریم این جمعیت بتواند به اهداف خود دست پیدا کند.

انتهای پیام

کد N682603

وبگردی