آفتاب

تاکید پوتین بر حل ‌و‌فصل مسالمت‌آمیز بحران اوکراین

تاکید پوتین بر حل ‌و‌فصل مسالمت‌آمیز بحران اوکراین

رئیس‌جمهوری روسیه از تمام طرفین درگیر در بحران اوکراین خواست تا از هیچ تلاشی برای حل صلح‌آمیز این بحران دریغ نکنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، "ولادیمیر پوتین"، رئیس‌جمهوری روسیه در نامه‌ای به همتای اوکراینی خود نوشت: من به دو طرف درگیر توصیه کردم که دست از بمباران مواضع یکدیگر بردارند و به سرعت تسلیحات سنگین را خارج کنند. تحولات اخیر در جنوب شرق اوکراین و از سرگیری بمباران‌ها در مناطق دونتسک و لوهانسک، مایه نگرانی است و قطعا روند صلح را که طبق توافق مینسک است، به خطر می‌اندازد.

پوتین تاکید کرد که روسیه آماده همکاری با سازمان همکاری و امنیت اروپاست تا آنها بر روند اجرای آتش بس و خروج تسلیحات از مناطق درگیر نظارت کنند. با این حال دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین روز یکشنبه فاش کرد که پیشنهاد پوتین از طرف اوکراینی‌ها، پذیرفته نشده است.

وی اظهار کرد: رئیس جمهوری اوکراین صبح جمعه نامه را دریافت کرد. متاسفانه طرف اوکراینی این طرح را نپذیرفت و هیچ گزینه جایگزینی ارائه نداد و عملیات‌های نظامی از سر گرفته شدند.

سخنگوی پوتین تاکید کرد که روسیه طی روزهای اخیر با جدیت تلاش کرده است تا به صورت میانجی عمل کند تا درگیری‌ها حل شود. با این حال وزارت خارجه روسیه گفت که روسیه آماده استفاده از نفوذ خود برای متقاعد کردن شبه نظامیان محلی است تا آنها با خروج تسلیحات سنگین موافقت کنند و از تلفات غیرنظامیان بیشتر جلوگیری شود. در بیانیه وزارت خارجه روسیه به شدت نسبت به حضور نظامی شدید کی‌یف در دونباس اظهار نگرانی شده است.

انتهای پیام

کد N682219

وبگردی