آفتاب
سجادی:

نتیجه زیرکی اصلاح‌طلبان در انتخابات ریاست‌جمهوری اجماع و انسجام آنان بود

نتیجه زیرکی اصلاح‌طلبان در انتخابات ریاست‌جمهوری اجماع و انسجام آنان بود

سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری گفت: اصلاح‌طلبان در انتخابات ریاست‌جمهوری با زیرکی که به خرج دادند طوری رفتار کردند که خود را شریک در دولت دانستند و تجربه اجماع‌شان نتیجه خوبی به همراه داشت.

سیدکمال الدین سجادی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان این‌که منعی برای فعالیت احزاب رسمی بر اساس قانون اساسی وجود ندارد، افزود: احزاب در مواقعی مثل انتخابات که بهارشان قلمداد می‌شود، می‌توانند فعال باشند منتهی لازم است که فعالین سیاسی قواعد بازی سیاسی را رعایت کنند.

وی پایبندی به گفتمان انقلاب اسلامی و قانون اساسی را از جمله ضروریات فعالیت برای احزاب و گروه‌های سیاسی خواند و خاطرنشان کرد: البته که قانون برای کسانی که خط قرمزها را رعایت نکرده‌اند مواردی را لحاظ کرده که طی آن این احزاب نمی‌توانند فعال باشند؛ چرا که به هر ترتیب احزاب باید بر اساس یکسری اخلاقیات فعالیت کنند.

سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری همچنین گفت: تخریب و ایجاد تشتت و تفرق نباید از سوی احزاب و گروه‌های سیاسی مدنظر قرار بگیرد. ضمن اینکه نباید به دنبال حاشیه‌ها بود و با بررسی اینکه چه کسانی مثلا در همایش اصولگرایان شرکت کرده‌اند باعث تضعیف شد.

سجادی با بیان این‌که احزاب و فعالان سیاسی باید توانمندی‌های خود را عرضه کنند و ببینند در برابر کدام یک از این برنامه‌ها اقبال بیشتری وجود دارد، گفت: برخی احزاب در حوادث فتنه طوری رفتار کردند که به خاطر این نوع رفتار فعالیت‌شان منع شد، ولی منعی برای سایر احزاب وجود ندارد و آنها می‌توانند به فعالیت بپردازند.

سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری در ادامه اظهار کرد: در طول فعالیت‌های سیاسی هر کدام از دو جریان اصولگرا و اصلاح‌طلب دچار یکسری اشتباهات شدند و اگرچه نقطه قوت نیز داشتند. اصولگرایان زمانی انسجام و درایت از خود نشان دادند و نتیجه آن این شد که مجلس فعلی و مجلس قبلی از آن آنان شد که این نشان می‌دهد، وقتی انسجام و وحدت وجود داشته باشد نتایج خوبی به دست می‌آید.

وی همچنین با بیان این‌که اصولگرایان باید در انتخابات ریاست‌جمهوری دچار تفرقه و تشتت شدند، تصریح کرد: این موضوع پیامی برای اصولگرایان داشت و آن اینکه فعالیت‌های سیاسی خواسته در برهه انتخابات شوخی‌بردار نیست و باید منافع جمعی را برای منافع حزبی و سازمانی ترجیح داد.

سجادی همچنین درباره وضعیت اصلاح‌طلبان نیز اظهار کرد: به هر ترتیب بخشی از جناح اصلاح‌طلب در حوادث مربوط به فتنه طوری رفتار کردند که دیگر اعتماد مردم از آنان سلب شد، اما همین اصلاح‌طلبان در انتخابات ریاست‌جمهوری با زیرکی که به خرج دادند طوری رفتار کردند که خود را شریک در دولت دانستند و تجربه اجماع‌شان نتیجه خوبی به همراه داشت.

انتهای پیام

کد N682193

وبگردی