آفتاب

وزیر اطلاع‌رسانی سوریه: سازمان ملل برخورد جدی با اقدامات اسرائیل داشته باشد

وزیر اطلاع‌رسانی سوریه: سازمان ملل برخورد جدی با اقدامات اسرائیل داشته باشد

وزیر اطلاع رسانی سوریه با بیان اینکه سازمان ملل باید به طور جدی برای مقابله با اقدامات اسرائیل وارد عمل شود گفت: نخست وزیر اسرائیل به دلیل اقداماتش علیه سوریه، لبنان و فلسطین خود نماینده تروریسم است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، عمران زعبی، وزیر اطلاع رسانی سوریه در گفت‌وگو با شبکه المنار تاکید کرد: ارتش اسرائیل روی نقش سازمان‌های تروریستی حساب باز کرده و از آنها برای ایجاد منطقه حائل استفاده می‌کند تا این سازمان‌ها حد فاصلی بین آن و ارتش و مردم سوریه باشند لذا سازمان ملل باید براساس قطعنامه‌های خود در این زمنیه عمل کند چون اسرائیل به تجاوز به حاکمیت کشور‌ها بسنده نکرده بلکه توافقنامه جداسازی نیروها را نقض و از تروریست‌ها حمایت می‌کند در حالیکه آنها نیروهای بین‌المللی را در مناطق زیادی ربوده یا به آنها حمله می‌کنند.

وی تاکید کرد: آنچه که باید اسرائیل آن را درک کند این است که هزینه حفظ امنیت منطقه‌ای بسیار کمتر از هزینه متشنج کردن اوضاع و تحول منفی آن است، برای همین جامعه جهانی باید اقدامات مناسبی را در این زمینه اتخاذ کند اما ما می‌بینیم که سازمان‌های بین‌المللی به رغم تمامی نقض‌های اسرائیل در جولان هیچ گونه اقدامات مناسبی اتخاذ نکردند.

زعبی خاطرنشان کرد: حضور اعضای مقاومت یا عدم حضور آنها در جولان فرقی نمی‌کند در هر صورت این مناطق مناطقی تاریخی، امن و با ثبات هستند و همواره طرح‌هایی برای بازسازی این منطقه وجود دارد. توافقاتی نیز در خصوص این مساله صورت گرفته است و این توافق‌ها با نظارت سازمان ملل برای عدم اقدامات نامناسب از سوی اسرائیل است.

زعبی گفت: آنچه که در حال حاضر رخ می‌دهد اقداماتی علیه سوریه است و اگر بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل گمان می‌کرد که در راهپیمایی علیه تروریسم شرکت کرده است ما باید بگوییم که وی در واقع با اقداماتی که علیه سوریه، لبنان و فلسطین انجام می‌دهد، نماینده این تروریسم است.

برای همین باید سازمان ملل به طور جدی برای مقابله با نقض‌های اسرائیل وارد عمل شود اما اتحادیه عرب در حال حاضر هیچ نقشی در خصوص مسائل جهان عرب و همچنین در خصوص نقض‌های اسرائیل ایفا نمی‌کند.

انتهای پیام

کد N682013

وبگردی