آفتاب
اکرمی در گفت‌وگو با ایسنا:

استکبار با توهین به پیامبر(ص) به‌دنبال اسلام‌هراسی است

استکبار با توهین به پیامبر(ص) به‌دنبال اسلام‌هراسی است

یک نماینده سابق مجلس گفت: استکبار با توهین به پیامبر (ص) می‌خواهد اسلام‌هراسی به وجود بیاورد چون متوجه شده که در سال‌های نه چندان دور اسلام سرتاسر جهان را فرا می‌گیرد و اکثر جمعیت غرب و اروپا مسلمان می‌شوند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدرضا اکرمی در گفت‌وگو با خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با محکوم کردن اهانتی که از طرف یک روزنامه فرانسوی نسبت به پیامبر اکرم (ص) شد، اظهار کرد: اینگونه اهانت‌ها همواره در طول تاریخ وجود داشته و در قرآن هم به آن اشاره شده است. مثلا در زمان پیامبر (ص) به این انسان بزرگ ساحره، دروغگو و یا امثال اینها می‌گفتند. اینها هم دنباله‌روی همان دشمنان اسلام و پیامبر (ص) هستند که به خود اجازه اینگونه جسارت‌ها را می‌دهند.

وی ادامه داد: پیامبر اکرم (ص) همواره در طول زندگی خود با مودت، رحمت و مهربانی با خلق برخورد می‌کردند ولی اینگونه رفتارهای پیامبر (ص) با هواهای نفسانی یکسری از انسان‌ها سازگاری ندارد به همین دلیل به مبارزه با پیامبران برمی‌خیزند.

این عضو جامعه روحانیت مبارز تصریح کرد: مردم دنیا همه متوجه شده‌اند که دین اسلام دین عقل، تعاون و مساوات است و اینگونه رفتارها در اسلام برای همه جاذبه دارد به همین دلیل آنها بر روی نقطه اصلی اسلام که پیامبر (ص) است دست گذاشتند و می‌خواهند با اینگونه حرکات ناپسند چهره پیامبر (ص) را مخدوش کنند.

وی گفت: اگر اسم این کار آزادی بیان و قلم است چرا به ما اینگونه اجازه‌ها را نمی‌دهند. ما هم می‌توانیم با همان روش خودشان به آنها پاسخ بدهیم ولی این کار دور از منطق است. چطور وقتی در گوشه‌ای از جهان می‌خواهند درباره هولوکاست سخن بگویند به هیچ کسی این اجازه داده نمی‌شود. اگر این کار نامش آزادی بیان است پس باید همگان از آن بهره ببرند.

این عضو جامعه روحانیت مبارز همچنین خاطرنشان کرد: آنها اگر حرف منطقی دارند با دلیل و برهان حرف‌شان را بزنند نه با توهین و مجادله. مجله شارلی ابدو وقتی این را می‌نویسد انعکاسش را در دنیا می‌بیند، آنها به دنبال اختناق و تشنج هستند.

اکرمی افزود: مسئولین، مقامات و تمام افراد فرهیخته و خبره باید از تریبون‌های نماز جمعه و هر وسیله‌ای که دارند استفاده کنند که اینگونه توهین‌ها را محکوم کنند. ما توهین به هر شکل و به هر قومیتی را محکوم می‌کنیم و این کار به دور از اخلاق و ادب است. اگر حرفی وجود دارد باید منطقی گفته شود و منطقی هم پاسخ بگیرند.

این عضو جامعه روحانیت مبارز در پایان گفت: شخصیت پیامبر اسلام (ص) یک شخصیت جهانی و تاریخی است که برای همگان حتی غیرمسلمانان هم مورد احترام است. از نظر حقوقی باید به هر جایی که می‌توانیم از یونسکو، سازمان ملل و مجامع جهانی گرفته تا سایر ارگان‌ها شکایت کنیم تا اینگونه رفتارها ریشه‌کن شود و چهره واقعی پیامبر رحمت و مهربانی را به جهانیان معرفی کنیم.

انتهای پیام

کد N681927

وبگردی