آفتاب

عوامل «آزادی مشروط» به اهالی رسانه گل شمعدانی هدیه دادند

عوامل «آزادی مشروط» به اهالی رسانه گل شمعدانی هدیه دادند

طرح «یک فیلم، یک سلام» در روز پنجم میزبان حسین مهکام کارگردان، مقصود جباری تهیه کننده، شاهرخ فروتنیان بازیگر «آزادی مشروط» شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین مهکام کارگردان «آزادی مشروط» از ایده شکل گیری این فیلم در برنامه «یک فیلم، یک سلام» گفت: ۴ سال پیش داستان اولیه را نوشتم در جلساتی که با کیانوش عیاری به عنوان مشاور داشتم فکر کردم این فیلمنامه می تواند قصه خوبی داشته باشد. با گذشت زمان با اجازه آقای عیاری تغییراتی در داستان صورت گرفت که تبدیل به نسخه سینمایی شد.

در ادامه شاهرخ فروتنیان یکی از بازیگران «آزادی مشروط» گفت: از قبل مهکام را می شناختم وقتی به من پیشنهاد بازی در این فیلم را داد بلافاصله پذیرفتم. این فیلم مضمونی اجتماعی دارد و محوریت نوجوانان را بیان می کند. در این فیلم من نقش مدیر کانون اصلاح و تربیت را بازی کردم نقش بسیار سختی بود چراکه در آن به ارتباط با نوجوانان پرداخته می شد.

در ادامه محمد کارت دیگر بازیگر این فیلم از حضور خود در «آزادی مشروط» گفت: مهکام بازی من را در فیلم «بیخود و بی جهت» دیده بود و زمانی که آزادی مشروط به مرحله پیش تولید رسید بازی در این فیلم به من پیشنهاد داده شد.

کارت ادامه داد: نقشم بسیار متفاوت بود و به دلیل تنوع در بازی این پیشنهاد را پذیرفتم؛ نقش یک فرد افغانی را بازی می کنم که دانشجوی رشته روانشناسی است. این نقش با کاراکترهای افغانی دیگر که در فیلم ها دیده شده متفاوت است زمانی که تئاتر بازی می کردم شخصیت فرد افغانی را بازی کرده بودم و از قبل به این گویش آشنایی داشتم.

مهکام در ادامه صحبت های کارت با اشاره به اینکه همه انتخاب ها در این فیلم با توافق جباری و خودم بوده است گفت: فضا بسیار آرام بود سختی در طول کار وجود نداشت و تنها مشکلی که با آن مواجه بودیم سرمای بیرون لوکیشن بود.

کارت افزود: از وقتی که قرار شد این نقش را بازی کنم تلاش کردم لهجه قومیت افغانی را یاد بگیرم و به این واقعیت برسم که برای مخاطب باورپذیر باشم. اوایل کار مهکام از مشاور افغانی که در سفارت افعانستان کار می کرد دعوت کرد تا این گویش را به من آموزش دهد.

در ادامه مراسم احسان کرمی از هر کدام از مهمانان خواست تا برای جذب مخاطبان به فیلم خود یک جمله تبلیغاتی بگویند.

کارت با اشاره به اینکه این فیلم کنکاشی است با نگاه روانشناسانه و فیلم اولی است که باید مخاطب آن را ببیند افزود: این فیلم برای والدینی ساخته شده که نوجوانانی در خانه دارند.

جباری از علاقمندان به سینما خواست این فیلم که کاری هنری است و با علاقه و عشق ساخته شده است ابتدا ببینند و بعد از آن نظرات مطرح شود.

مهکام نیز بیان کرد: هیچگونه ادعایی ندارم هر کاری را که نوشتم سعی کردم با توجه به بضاعتم به آن بپردازم تماشاگران لطف کنند و فیلم را ببینند و ایرادهایمان را بگویند.

در این برنامه گلدان های شمعدانی که توسط عوامل این فیلم تهیه شده بود به تماشاگران برنامه و اهالی رسانه ها اهدا شد.

احسان کرمی مجری برنامه با اشاره به گلدان های شمعدانی کنار سن افزود: این گلدان ها توسط مقصود جباری برای اهالی رسانه ها تهیه شده است.

در ادامه مقصود جباری تهیه کننده این فیلم درباره دلیل حضور این گلدان ها اینگونه توضیح داد: سکانس اول فیلم ما با آب دادن شمعدانی ها شروع می شود؛ همانطور که می دانید شمعدانی نماد استاندارد است به همین منظور این گلدان ها را برای یادگاری به این مراسم آورده ایم.

وی در ادامه درباره استقبال این فیلم در جشنواره فجر گفت: هر استقبالی در جشنواره شود به فال نیک می گیرم؛ مطمئنم اتفاق بدی نمی افتد مگر آنکه فیلم من مورد عنایت قرار نگیرد. جشنواره فیلم فجر بهترین زمان برای معرفی فیلم ها است و به بهبود سینمای ایران کمک شایانی می کند.

تهیه کننده فیلم آزادی مشروط با اشاره به اتفاقاتی که در رسانه ها رخ داده است گفت: نگران برخورد رسانه ها با فیلمم نیستم؛ امیدوارم بعد از جشنواره بتوانیم تغیراتی روی فیلم اعمال کنیم.

وی با تاکید بر اینکه از نقطه نظرات و پیشنهادهای فیلمسازان استقبال می کنم بیان کرد: باید مفهومی که منتقل می کنیم صادقانه و به دور از دروغ باشد. به دلیل پیام فیلم به جهان در این فیلم شمعدانی های سفید انتخاب شده است.

جباری در پایان اظهار کرد: این فیلم شاید اولین فیلم سینمایی مهکام باشد ولی او توانسته نهایت تلاش خود را برای ساختن فیلم خوب انجام دهد. وقتی من در جمع اساتید سینمایی قرار می گیرم می دانم که باید خیلی مراقب باشم در این فیلم از عوامل حرفه ای استفاده شده است.

در پایان مهکام با اشاره به شعار تبلیغاتی فیلمش گفت: «من به خونه ای که آدم هاش فکر می کنن می تونم آدم بکشم بر نمی گردم» و بعد از آن پوستر فیلم که توسط کیانی طراحی شده بود از سوی فروتنیان رونمایی شد.

داستان فیلم سینمایی «آزادی مشروط» با مضمون اجتماعی و با محوریت توجه به زیرساخت های فرهنگی، اخلاقی و تربیتی در جامعه، برشی است از ۷۲ ساعت زندگی خانواده ای که با یک مشکل عمده مواجه هستند و سعی در برطرف کردن آن را دارند.

کد N681747

وبگردی