آفتاب
همایش بین‌المللی "غزه؛ نماد مقاومت"

زهرا مصطفوی: عملیات اخیر مجاهدان فلسطینی نشان از گسترش باور مقاومت دارد

زهرا مصطفوی: عملیات اخیر مجاهدان فلسطینی نشان از گسترش باور مقاومت دارد

دبیرکل جمعیت دفاع از ملت فلسطین

به گزارش خبرنگار سیاسی خارجی خبرگزای دانشجویان ایران (ایسنا)، دکتر زهرا مصطفوی در همایش بین‌المللی "غزه؛ نماد مقاومت" که عصر یک‌شنبه با حضور رییس مجلس شورای اسلامی و شخصیت‌های مختلف سیاسی، اجتماعی و فرهنگی در تالار ایوان شمس برگزار شد، با بیان این که این پنجمین بار است که جمعیت دفاع از ملت فلسطین اجلاس "غزه؛ نماد مقاوت" را برگزار می‌کند، افزود: شاید اولین پرسشی که برای همه حاضران این همایش تداعی می‌شود، این است که چرا باید اجلاسی تحت این عنوان برگزار شود و این که جنگ 22 روزه سال 1388 غزه چه پیام‌ها و پیامدهایی داشت که آن را تبدیل به نماد مقاومت کرد؟ و نیز افزون بر آن چه علتی ما را به گرامی داشت آن رویداد مهم وادار می‌کند؟

او ادامه داد: پاسخ بسیار ساده است چرا که غزه در سال 1346 ظرف کم‌تر از نیم ساعت به اشغال ارتش رژیم صهیونیستی درآمد، در سال 1388، 22 روز مقامت کرد و با ایستادگی مانع از اشغال این منطقه شد و این یک تحول بزرگ است که معادله رویارویی با دشمن صهیونیستی را بر هم زد و آغازگر شرایط جدیدی بود.

رییس جمعیت دفاع از ملت فلسطین با اشاره به این که در آن حمله، اسراییل برتری نظامی کامل داشت و همه امکانات هوایی، دریایی، زمینی و تکنولوژی نظامی خود را به کار گرفت، اما در برابر اراده مردم غزه شکست خورد، تصریح کرد: سوال اصلی این است که چرا مردم غزه در این دوره به جامعه‌ای مقاوم تبدیل شد؛ در سال 1346 کشورهای عربی در جنگ چند روزه و برق‌آسا شکست خوردند و مناطقی مانند کرانه باختری، نوار غزه، بلندی‌های جولان و شبه جزیره سینا را از دست دادند. جامعه فلسطینی در آن هنگام تحت سرپرستی این دولت‌های عربی ناسیونالیست دچار شکست شد ولی در سال 1388 تحولات بسیاری در منطقه اتفاق افتاد که این شرایط را به کلی تغییر داد.

وی پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی (ره) را موجب اولویت قرار گرفتن آزاد سازی فلسطین در جامعه ایران و امت اسلامی و هر مسلمان آزاده جهان دانست و تاکید کرد: فرهنگ پویای انقلاب اسلامی ایران تحولی در سرتاسر منطقه از جمله فلسطین پدید آورد و انتفاضه و قیام جامعه فلسطینی در سال 1366 آغاز شد و با وجود توطئه سازش اسلو با برخی گروه‌های ورشکسته سیاسی فلسطینی، مقاومت در فلسطین خاموش نشد و این جامعه پس از یک دوره کوتاه، در سال 1379 انتفاضه را از سر گرفت.

دختر امام خمینی (ره) با بیان این که این قیام‌ها سرانجام به مقاومتی فراگیر ارتقا یافت که در برابر همه توان دشمن و حمله نظامی آن نیز ایستادگی کرد، افزود: در این حماسه جریان‌های مقاوم به‌ویژه جنبش حماس و جهاد اسلامی موفق شدند 22 روز در مقابل ماشین جنگی دشمن ایستادگی کنند و از آن زمان تاکنون دو بار دیگر در سال‌های 1391 و 1393 مقاومت در برابر حمله گسترده دشمن، حماسه آفریدند و مانع از اشغال غزه شدند.

مصطفوی در ادامه گفت: در چند ماه گذشته نیز مقاومت در غزه 51 روز در مقابل حملات هوایی، دریایی و زمینی دشمن و حمایت همه جانبه غرب از آن ایستادگی کرد و یک بار دیگر غزه را حفظ کرد.

او با اشاره به این که ایستادگی مقاومت تاکنون نشان داده است که راهکار مناسبی برای آزادسازی سرزمین و حفظ آن به شمار می‌آید، تصریح کرد: در سال 1384 دشمن صهیونستی تحت فشار عملیات گسترده مقاومت ناگزیر به عقب‌نشینی از غزه شد و دشمن در 3 جنگ پیاپی فراگیر در 6 سال گذشته نیز نتوانست این سرزمین را دوباره اشغال کند و این واقعیت نه تنها صحنه متفاوتی را در غزه خلق می‌کند بلکه الگویی را پیش پای دیگر بخش‌های جامعه فلسطینی در کرانه باختری و سرزمین‌های اشغالی 1948 قرار می‌دهد و تنها راه آزادی از ظلم و اشغال صهیونیستها را به آن‌ها نمایان می‌کند.

دختر امام خمینی (ره) در ادامه به تاکید مقام معظم رهبری بر لزوم تسلیح کرانه باختری اشاره کرد و گفت: درخواست مقام معظم رهبری از مردم کرانه باختری برای پیوستن به فرآیند مقاومت که بسیاری از رهبران جهادی فلسطین از آن راهکار حمایت می‌کنند نشان می‌دهد که تعمیم این الگو از غزه به کرانه باختری به یک خواست عمومی تبدیل شده است و آن را تنها راه برای ایجاد تحول جدی در کل معادله فلسطین می‌شمارند.

مصطفوی در پایان گرامی داشت غزه را سپاس و تقدیر از ایثارگری‌ها و مجاهدت‌ها و هم‌چنین تامل و انتخاب راهکار مناسب برای مقابله با دشمن دانست و تاکید کرد: شکی نیست که عملیات اخیر مجاهدان فلسطینی بر ضد دشمن صهیونیستی در کرانه باختری به ویژه در شهر بیت المقدس با امکانات دم دستی مانند ماشین و سلاح سرد نشان از گسترش باور مقاومت در میان مردم کرانه باختری است که خود در آینده، معادله دیگری را رقم خواهد زد.

انتهای پیام

کد N681478

وبگردی