آفتاب

طرح پیشنهادی انجمن اسلامی دانشگاه علامه برای اصلاح بودجه سال 94 به مجلس ارسال شد

طرح پیشنهادی انجمن اسلامی دانشگاه علامه برای اصلاح بودجه سال 94 به مجلس ارسال شد

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علامه طباطبایی در یک پرژوهش علمی مبتی بر علم اقتصاد،طرح اصلاح بودجه سال 1394 را برای مجلس ارسال کرد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علامه طباطبایی برای اولین بار طی پژوهشی مبتنی بر علم اقتصاد طرحی را برای اصلاح بودجه سال 1394 انجام داده و نتایج آن را برای مجلس ارسال کرد.

این طرح با توجه به منابع درآمدی بودجه 94 شامل منابع بودجه عمومی دولت و منابع شرکت‌های دولتی موسسات انتفاعی وابسته به دولت و بانک‌ها توجه شده است.

در مقدمه این طرح برای تاکید بر اهمیت اصلاح بودجه آمده است: در حال حاضر، اقتصاد ایران با شرایط ویژه ای مواجه است، این شرایط بدان جهت ویژه تلقی می‌شود که مشابه آن را نمی‌توان در سه دهه گذشته یافت؛ چراکه بروز رکود عمیق در کنار تورم بالا در دو سال متوالی(طبق آمارهای موجود) نه تنها در سه دهه گذشته، بلکه در سال‌های ابتدایی پیروزی انقلاب اسلامی تا کنون سابقه نداشته است، اهمیت این موضوع بدان جهت است که حتی در زمان جنگ تحمیلی نیز نمی‌توان دو سال پی در پی را مشاهده نمود که رشد تولید ناخالص داخلی منفی باشد و همزمان تورم بیش از 30 درصد باشد بر این اساس در چنین شرایطی تحلیل لایحه بودجه 94 را بدون اطلاع از شرایط اقتصاد کلان در دو سال گذشته و شناسایی عواملی که منجر به بروز آن شده است، نمی‌توان به درستی مورد واکاوی قرار داد.

تحلیل منابع ،منابع درآمدی توجه به واگذاری دارایی‌های سرمایه‌ای ،تحلیل مصارف هزینه‌ها ،تملک دارایی‌های سرمایه‌ای، تملک دارایی‌های مالی از دیگر قسمت های این پژوهش است.

انتهای پیام

کد N681448

وبگردی