آفتاب
ابوشریف در همایش غزه نماد مقاومت:

غزه سنبل مقاومت کرانه باختری است

غزه سنبل مقاومت کرانه باختری است

نماینده حماس در تهران گفت: نباید مسئله فلسطین را در نوار غزه خلاصه کرد و غزه سنبل مقاومت در کل فلسطین و کرانه باختری است.

به گزارش خبرنگار مهر همایش غزه نماد مقاومت بعد از ظهر امروز با حضور علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی و ابوشریف نماینده حماس در ایران، زهرا مصطفوی و برخی از سفرای منطقه در ایوان شمس برگزار شد. در این مراسم ابوشریف نماینده حماس در جمهوری اسلامی ایران گفت: غزه سنبل مقاومت است.

وی با اشاره به هفت سال گذشته و سه جنگ صورت گرفته و ده ها درگیری با صهیونیست ها بیان کرد: اگر به سال 1978 و دوره انتفاضه اول بازگردیم که هفت سال طول کشید یا انتفاضه مسجد الاقصی که 5 سال زمان برد و همچنین اگر به عقب تر از آن و به دهه 70 بنگریم، می بینیم که نوار غزه شاهد حمله صهیونیست ها بوده است.

وی با بیان مشخصات جغرافیایی غزه اظهار داشت: غزه یک مساحت کوچکی از زمین است، با یک سوم مساحت تهران که بالاترین نوار تپه غزه بیشتر از 80 متر نیست و اکنون از تمام جوانت و جهات در محاصره قرار دارد.

وی ادامه داد: وقتی اشغالگران از نوار غزه خارج شدند خیلی از ادوات شنود آنها در زمین غزه باقی ماند و پیش از خروج آنها ده ها ایست بازرسی صهیونیستی در غزه وجود داشت. با توجه به تمام این مسائل می توان متوجه شد که نوار غزه سنبل مقاومت برای کسانی است که هیچ چیزی در اختیار ندارند و با کسانی که همه چیز دراختیار دارند مقابله می کنند.

ابوشریف اظهار داشت: نواز غزه از سال 2007 تحت شدیدترین محاصره ها قرار دارد؛ متاسفانه این محاصره صرفا از سوی صهیونیست ها نیست بلکه از سوی کشورهای عربی به شدیدترین شکل انجام می شود و به طور خلاصه باید بگویم برخی ها نمی‌خواهند چنین سنبلی برای مقاومت وجود داشته باشد و می خواهند آن را با محاصره مدفون کنند.

وی ادامه داد: از بین بردن مسئله فلسطین برای سیاست مداران عرب به امری آزاردهنده تبدیل شده است. بی تردید مردم غزه نیز انسان هستند و باید نیازهای انسانی آنها پاسخ داده شود و اگر می خواهیم غزه سنبلی برای مقاومت باقی بماند باید از تمام پتانسیل های خود استفاده کنیم.

ابوشریف گفت: امروز نوار غزه تبدیل به باجگیری شده است که باید بین مقاومت یا بازسازی یکی را انتخاب کند.

وی با اشاره به ویرانی های حاصل از جنگ در غزه بیان کرد: تا این لحظه هیچ بازسازی انجام نشده است و صهیونیست ها از معامله و باجگیری بین مقاومت و بازسازی استفاده می کنند. مهمترین مسئله در حمایت از غزه حمایت از مردم است.

وی همچنین ادامه داد: نباید مسئله فلسطین را به نوار غزه خلاصه کرد. توطئه اصلی در کرانه باختری و قدس است. کرانه باختری به اجزای کوچک تقسیم شده و دره اردن به طور کامل تحت سیطره صهیونیست ها است.

وی ادامه داد: قدس کرانه باختری را به دو نیم تقسیم کرده و می توان گفت با این شرایط نوار غزه سنبلی برای مقاومت مردم فلسطین در کرانه باختری و قدس و همه آوارگان فلسطینی است.

 

 

 

 

 

کد N681351

وبگردی