آفتاب
نماینده بروجن مطرح کرد

وابستگی به نفت بزرگترین ایراد بودجه 94

وابستگی به نفت بزرگترین ایراد بودجه 94

نماینده مردم بروجن در مجلس شورای اسلامی گفت: شفافیت، قانونمندی و بزرگی ارقام در برنامه بودجه امسال دولت دیده می شود که وابستگی آن به نفت را می‌توان بزرگترین ایراد آن دانست.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)-منطقه چهارمحال و بختیاری، سلطانی در جلسه شورای اداری استان با استقبال از تسریع در روند اجرای طرح پارس جنوبی خاطرنشان کرد: با تکمیل این طرح، از صادرات نفت خام از کشور جلوگیری خواهد شد.

وی توجه به طرح های ریلی و جاده ای و بنادر و گمرک ها را از تلاش های ارزشمند دیگر دولت تدبیر و امید دانست و گفت: باید سرمایه گذاری در بخش خصوصی هم بیش از گذشته تقویت شود.

وی با تقدیر از ارائه بودجه دولت به مجلس در موعد مقرر 16 آذر در هر دو سال فعالیت، افزود: در این برنامه به طرح ها و زیرساخت های عمرانی توجه ویژه ای شده است.

نماینده مردم لردگان در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه با اشاره به رشد عددی بودجه امسال، گفت: 31 درصد بودجه امسال دولت به بخش عمومی و 69 درصد بودجه اختصاصی دولت است.

مجید جلیل سرقلعه نیز در این جلسه با بیان اینکه بودجه کشور، نمایش واقعیت کشور است، افزود: درآمدهای نفتی و مالیات تامین کننده بخشی از بودجه دولت است که با احتساب رشد 22.5 درصدی سالیانه مالیات، رقم 86 هزارمیلیارد موردنظر دراین بخش، موافق با اقتصاد مقاومتی است و 81 درصد دیگر از 31 درصد بودجه عمومی از طریق درآمدهای نفتی حاصل می شود که باید با دقت نظر بیشتری تبیین شود.

وی با اشاره به مقایسه قیمت نفت در دوسال گذشته، افزود: با توجه به کاهش قیمت نفت، پیش بینی می شود 40 تا 50 هزار میلیارد ریال از بودجه امسال کشور محقق نشود.

جلیل سرقلعه افزود: دیدگاه واقع بینانه نسبت به برنامه بودجه، استفاده از مکانیزم تخصیص از محل درآمدها و یا امید به حل مسئله هستی و درآمد نفت کشور می تواند در حل مسائل بودجه کشور راهگشا باشد

انتهای پیام

کد N681048

وبگردی