آفتاب
عبدالله گل:

موفقیت مذاکرات هسته‌ای تاثیرات مهمی بر خاورمیانه و جهان خواهد داشت

موفقیت مذاکرات هسته‌ای تاثیرات مهمی بر خاورمیانه و جهان خواهد داشت

دیگر قدرت‌های منطقه که گفته می‌شود سلاح هسته‌ای در اختیار دارند هیچ بهانه‌ای برای مخالفت با خلع سلاحشان نخواهند داشت.

رئیس‌جمهور پیشین ترکیه تاکید کرد: مذاکرات هسته‌ای موفقیت آمیز با ایران تاثیرات استراتژیک سیاسی و اقتصادی مهمی بر خاورمیانه و جهان خواهد داشت.

به گزارش ایلنا، عبدالله گل در یادداشتی که در پایگاه خبری – تحلیلی سیندیکت پراجکت منتشر شده است با اشاره به تحولات اخیر در منطقه خاورمیانه و مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه 1+5 نوشت: مذاکره‌کنندگان ایران و 1+5 با تمدید دوباره این مذاکرات در نوامبر 2014 سعی کرده‌اند وعده رسیدن به توافق نهایی را زنده نگه دارند که یک پیروزی بزرگ برای دیپلماسی چند جانبه محسوب می‌شود.

مذاکرات هسته‌ای موفقیت آمیز با ایران تاثیرات استراتژیک، سیاسی و اقتصادی مهمی بر منطقه خاورمیانه و جهان خواهد داشت و رسیدن به یک راه حل جامع به ایران انگیزه می‌دهد به دنبال راه حل دیگر مشکلات منطقه برود.

علاوه براین، دیگر قدرت‌های منطقه که گفته می‌شود سلاح هسته‌ای در اختیار دارند هیچ بهانه‌ای برای مخالفت با خلع سلاحشان نخواهند داشت.

رئیس جمهور پیشین ترکیه در ادامه یادداشت خود به تهدیدات و بحران‌های کنونی خاورمیانه شامل جنگ سوریه و عراق، افزایش افراطی‌گری و پیشروی‌های داعش در این کشور به علاوه گسترش بهار عربی پرداخت و نوشت: منطقه خاورمیانه هیچ‌گاه تاکنون شاهد این میزان بحران و هرج و مرج نبوده است و این دلیلی است که ما نیازمند خوش بینی بیش از هر زمان دیگری هستیم. تنها از طریق بصیرت و پیشرفت‌های مثبت است که صلح و ثبات منطقه‌ای برقرار و تامین خواهد شد چون هر گزینه جایگزین دیگری به قدری وحشتناک است که نمی‌توان متصور آن بود.

کد N680986

وبگردی