آفتاب

مذاکره سناتورهای آمریکایی در عربستان و قطر درباره آموزش تروریست‌های سوری

مذاکره سناتورهای آمریکایی در عربستان و قطر درباره آموزش تروریست‌های سوری

هیاتی از سناتورهای آمریکایی به ریاست جان مک کین به عنوان بخشی از سفر خاورمیانه خود با هدف آموزش تروریست‌های سوری،‌ به طور جداگانه با ولیعهد عربستان سعودی و امیر قطر دیدار کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، "جان مک کین"، سناتور جمهوری خواه آمریکا از ایالت آریزونا در پیامی در توییتر رسمی خود نوشت: این هیات سناتورهای آمریکایی با "احمد الجربا"، رئیس پیشین ائتلاف مخالفان سوریه و فرمانده برنامه تجهیز و آموزش مخالفان سوری عربستان سعودی دیدار کردند. عکس منتشر شده‌ای در صفحه توییتر جان مک کین مشخص بود که نشان داد این سناتورها در حال صرف غذا با اعضای سلطنتی عربستان سعودی هستند.

این سناتورهای آمریکایی همچنین با شیخ تمیم بن حامد آل ثانی، امیر قطر دیدار کردند. خبرگزاری رسمی قطر گفت: آن‌ها درباره روابط قطر و آمریکا و راه‌های توسعه آن‌ها مذاکره کردند.

این خبرگزاری افرود: این هیات شامل "لیندسی گراهام"، سناتور جمهوری خواه از جنوب کالیفرنیا، "جو دانلی"، سناتور دموکرات از ایالت ایندیانا، "آگوس کینگ"، سناتور مستقل از ایالت مین و "تیم کین"، سناتور دموکرات از ایالت ویرجینیا بود که همه این سناتورها جزء کمیته نیروهای مسلح سنا به ریاست جان مک کین هستند.

این دیدارها شنبه، یک روز پس از آن صورت گرفت که پنتاگون گفت: هزار نیرو و پرسنل پشتیبانی آمریکایی به پایگاه‌هایی در ترکیه، عربستان سعودی و قطر اعزام می‌شوند تا به آموزش مخالفان سوری کمک کنند.

آدمیرال جان کربی، سخنگوی پنتاگون گفت، نیروهای عملیات ویژه و نیروهای عادی آمریکا برنامه آموزشی مخالفان سوری را تا چند هفته آتی آغاز می‌کنند.

عربستان سعودی به همراه امارات و اردن بخشی از ائتلاف بین المللی به اصطلاح ضد داعش نیز هستند که حملات هوایی علیه شبه نظامیان داعش در سوریه و عراق را انجام می‌دهد. کویت پایگاهی را برای نیروهای کانادایی که در این حملات هوایی شرکت دارند، تامین کرده است.

انتهای پیام

کد N680930

وبگردی