آفتاب

استقبال مردم ونزوئلا از بازگشت مادورو از یک سفر خارجی

استقبال مردم ونزوئلا از بازگشت مادورو از یک سفر خارجی

رئیس‌جمهوری ونزوئلا هنگامی که از سفر دو هفته‌ای به کشورش بازگشت، با استقبال گسترده و جشن و شادی حامیان دولتش مواجه شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، همزمان با رسیدن نیکولاس مادورو، رئیس‌جمهوری ونزوئلا به کاخ ریاست جمهوری، جمعیتی از حامیان دولت پایکوبی کرده، بادکنک‌های رنگی به دست گرفته و وی را تشویق کردند.

دولت ونزوئلا برای استقبال از بازگشت مادورو از سفر به چین، روسیه و پنج کشور دیگر خواستار برپایی جشن شد. مادورو به دنبال به دست آوردن وام‌های تازه و متقاعد کردن کشورهای تولیدکننده نفت برای همکاری درخصوص توقف پایین آمدن قیمت نفت بود.

کاهش قیمت نفت می تواند چالش های جدی اقتصادی برای ونزوئلا ایجاد کند.

مادورو گفت، به آنچه که در نظر داشت رسیده است چرا که توانست سرمایه‌گذاری چین در کشورش را جلب کرده و ائتلاف مالی جدید با قطر تشکیل دهد.

در کاراکاس بنرهایی نصب شده بود که بر روی آنها تصاویر مادورو در حال دست دادن با رهبران جهان نقش بسته بود و بالای آن نوشته شده بود: «سفر موفقیت‌آمیز».

اما جزئیات توافق‌های جدید هنوز آشکار نشده و اعضای اپک همچنان در رد درخواست ونزوئلا برای کاهش تولید نفت مقاومت کرده‌اند.

درزمانی که مادورو در سفر بود، سوپرمارکت‌های دولتی سیستم سهمیه‌بندی جدی را با هدف جلوگیری از تشکیل صف‌های غیرقابل کنترل مشتریان به کار بسته، معترضان جوان گهگاه خیابان‌ها را مسدود کرده و رهبران اپوزیسیون باز هم خواستار تغییرات فوری شدند.

دولت برای برپایی این جشن‌ها از مردم خواست که در مسیر فرودگاه تا کاخ ریاست‌جمهوری به صف شده و در هنگام عبور مادورو برای وی دست تکان دهند.

یکی از قانونگذاران گفت: این مراسم بسیار مهم است چراکه ما باید نشان دهیم که علی‌رغم روزهای سخت، مردم همچنان در کنار مادرو هستند.

انتهای پیام

کد N680720

وبگردی