آفتاب

تجمع یمنی‌ها در مقابل سفارت فرانسه در اعتراض به اقدام شارلی ابدو

تجمع یمنی‌ها در مقابل سفارت فرانسه در اعتراض به اقدام شارلی ابدو

ده‌ها یمنی صبح امروز با تجمع در مقابل سفارت فرانسه در صنعا به اقدام اخیر مجله شارلی ابدو اعتراض کردند. این در حالی است که تدابیر امنیتی در اطراف این سفارت‌خانه افزایش یافته است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری ایلاف، یمنی‌های معترض با تجمع در مقابل سفارت فرانسه در شهر صنعا خواستار خروج سفیر این کشور از یمن شدند. معترضان پلاکاردهایی در حمایت از پیامبر اکرم (ص) در دست داشتند.

باز نشر تصایور توهین آمیز درباره پیامبر اکرم (ص) از سوی مجله شارلی ابدو، واکنش مسلمانان در سراسر جهان و تظاهرات گسترده به دنبال داشته است.

تظاهرات روزهای گذشته در چند کشور از جمله پاکستان و نیجریه با خشونت‌هایی همراه بود. در تظاهرات شهر زیندر، دومین شهر بزرگ نیجریه، چهار تن کشته و 45 تن دیگر زخمی شدند. مرکز فرهنگی فرانسه در این شهر به آتش کشیده شد و به چند کلیسا نیز حمله شد.

در شهر کراچی واقع در جنوب پاکستان نیز میان پلیس و تظاهرکنندگانی که قصد داشتند خود را به کنسولگری فرانسه برسانند درگیری‌هایی شکل گرفت که در آن یک عکاس پاکستای خبرگزاری فرانسه به شدت مجروح شد.

فرانسه و آمریکا با محکوم کردن تظاهرات اعتراضی مسلمانان تاکید کرده‌اند: این حق رسانه‌هاست که با آزادی هر مطلبی از جمله کاریکاتور منتشر کنند!

انتهای پیام

کد N680718

وبگردی