آفتاب
فرهنگی:

اهانت به ساحت پیامبر (ص) تناقض بین گفتار و عمل غربی‌هاست

اهانت به ساحت پیامبر (ص) تناقض بین گفتار و عمل غربی‌هاست

یک عضو هیأت رئیسه مجلس، اهانت روزنامه فرانسوی به ساحت پیامبر اسلام را تناقض بین گفتار و عمل غربی‌ها عنوان و تأکید کرد که نقش غرب در بوجود آمدن گروهک‌های تروریستی غیرقابل انکار است.

محمدحسین فرهنگی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: در روزهای گذشته کشتاری توسط گروه معدودی که با حمایت غرب، فرانسوی‌ها، انگلیسی‌ها و آمریکایی‌ها تشکیل شده بود انجام شد و غربی‌ها این را دستاویزی برای ترویج اسلام هراسی قرار دادند و واکنش جدی‌شان به این موضوع از جنس اهانت به اعتقادات میلیاردها انسان در جهان بود.

وی افزود: غیر از اظهار تأسف و ضرورت افشا کردن سناریوهایی که وجود دارد کار دیگری نمی‌توان کرد البته مسلمانان جهان و همچنین نخبگان مسیحی به این موضوع واکنش نشان داده‌اند اما متأسفیم که مسئولان غربی به اسلام ناب پیامبر (ص) علاقمند نیستند و به این قبیل افراطی‌گری‌ها میدان می‌دهند.

نماینده مردم تبریز در مجلس با بیان این‌که اهانت از مصادیق آزادی بیان نیست،‌ یادآور شد: مرز آزادی جایی است که حقوق دیگران مشروع می‌شود، لذا به استناد آزادی نمی‌توان دیگران را مورد آزار قرار داد و طبعاً وقتی به مقدسات یک میلیارد انسان اهانت می‌شود منطقی برای توجیه آن وجود نخواهد داشت.

این عضو هیأت رئیسه مجلس ادامه داد: در حال حاضر فرضیه‌هایی وجود دارد که همانند 11 سپتامبر خود غربی‌ها در شکل‌گیری چنین اتفاقاتی نقش دارند البته این امر نیازمند وجود اطلاعات جزئی از کم و کیف ماجراست.

فرهنگی در پایان با غیرقابل انکار دانستن نقش غربی‌ها در بوجود آوردن داعش و حمایت‌های گسترده از این تفکر در طول یکی دو سال گذشته تأکید کرد: اقدامات غربی‌ها در زمینه توهین به مقدسات ادیان دیگر تناقض آشکاری بین گفتار و عمل آنها ایجاد می‌کند.

انتهای پیام

کد N680656

وبگردی