آفتاب
فرماندار ماسال خبر داد:

کاهش میزان خسارت شالیکاران، ناشی از کمبود آب در ماسال

کاهش میزان خسارت شالیکاران، ناشی از کمبود آب در ماسال

با توجه به نقش کشاورزی در تامین اقتصاد خانوارهای ماسال، باید سرمایه‌گذاری و توجه به این بخش افزایش یابد.

] --] [![endif]--] [!--[if gte mso 10]] [style] /* Style Definitions*/ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:10.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:115%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin; mso-bidi-font-family:Arial; mso-bidi-theme-font:minor-bidi;} --]

[span lang='FA']فرماندار ماسال گفت: با وجود مشکل کمبود منابع آب کشاورزی در ماسال، با وحدت و همدلی مسئولان و کمک روسای اداره [span dir='LTR']‌ های مربوطه میزان خسارت شالیکاران کاهش یافته است .

[span lang='FA']به گزارش [span lang='FA']خبرنگار ایلنا از ماسال، محمود قاسم ‌ نژاد در نشست با رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان در محل فرمانداری این شهرستان وضعیت کشاورزی ماسال را مورد بررسی قرار داد .

[span lang='FA']فرماندار ماسال کشاورزی را به [span dir='LTR']‌ عنوان مزیت اصلی این شهرستان دانست و گفت: با توجه به نقش کشاورزی در تامین اقتصاد خانوارهای ماسال، باید سرمایه ‌ گذاری و توجه به این بخش افزایش یابد .

[span lang='FA']وی [span dir='LTR']  با اشاره به تنوع فعالیت ‌ های کشاورزی در ماسال افزود: ماسال در زمینه ‌ های پرورش ماهیان سردابی و گرمابی، شالیکاری، باغداری، مرغداری، زنبورداری، دامداری و... نیز فعالیت دارد .

[span lang='FA'] این مسئول ادامه داد: با وجود اینکه سال گذشته ماسال از مشکل کمبود منابع آب کشاورزی رنج می [span dir='LTR']‌ برد اما با وحدت و همدلی مسئولان و کمک روسای اداره ‌ های راه و شهرسازی، آبفار و شهرداری ‌ ها توانستیم این مشکل را تا حد زیادی برطرف کنیم و میزان خسارت شالیکاران را کاهش دهیم .

[span lang='FA']وی وجود دامداران و عشایر به [span dir='LTR']‌ عنوان دومین قطب دامداری گیلان را از دیگر مزیت ‌ های شهرستان ماسال عنوان کرد و افزود: با توجه به ظرفیت بالای عشایر در ایجاد اشتغال و تولید در جامعه، تاسیس سازمان امور عشایری در سطح استان می ‌ تواند   زمینه بهبود خدمات ‌ رسانی به قشر کم ‌ توقع و پرتلاش عشایر را فراهم کند .

[span lang='FA']قاسم [span dir='LTR']‌ نژاد با تاکید بر اهمیت انجام شخم زمستانه از سوی کشاورزان ماسالی، خاطرنشان کرد: طبق مصوبه کارگروه کشاورزی شهرستان روسای اداره ‌ های ذی ‌ ربط موظف هستند اقدام ‌ های خود در زمینه افزایش میزان شخم زمستانه را به ‌ طور هفتگی به فرمانداری گزارش دهند .

[span lang='FA']این مسئول وجود جنگل [span dir='LTR']‌ های باستانی در سطح شهرستان و استان را به ‌ عنوان میراث گران ‌ بهای طبیعی بسیار حائز اهمیت خواند و یادآور شد: با ورود انسان به عرصه جنگل و افزایش میزان آتش ‌ سوزی، این میراث گرانبها در معرض خطر قرار گرفته و باید با اتخاذ تدابیر لازم از تخریب و از بین رفتن جنگل ‌ ها جلوگیری شود .

کد N680547

وبگردی