آفتاب

السیسی خواستار شرکت آبه در نشست اقتصادی شرم الشیخ شد

السیسی خواستار شرکت آبه در نشست اقتصادی شرم الشیخ شد

رئیس جمهوری مصر خواستار شرکت نخست وزیر ژاپن و تجار ژاپنی در نشست سران اقتصادی در ماه مارس شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از جروزالم پست، شینزو آبه نخست وزیر ژاپن اعلام کرد که امروز یکشنبه در ادامه تور خاورمیانه خود به سرزمین های اشغالی سفر می کند و با مقامات رژیم صهیونیستی دیدار و گفتگو می کند.

جان برد وزیر خارجه کانادا همچنین در سفری پنج روزه به سرزمین های اشغالی و کرانه باختری سفر کرده و پیش بینی می شود که با شینزو آبه دیدار کند.

عبدالفتاح السیسی رئیس جمهوری مصر روز گذشته در دیدار با نخست وزیر ژاپن با اشاره به تمایل کشورش برای گسترش روابط با ژاپن در زمینه های مختلف به خصوص در زمینه اقتصادی گفت از آبه و تجار ژاپنی دعوت کردم که در نشست سران اقتصادی در ماه مارس شرکت کند.

دیلی نیوز ایجپت در این رابطه می نویسد نشست اقتصادی مصر تحت عنوان "مصر آینده است" در روزهای 13 تا 15 مارس در شرم الشیخ برگزار می شود.

به گفته ابراهیم مهلب نخست وزیر مصر، این نشست با هدف حمایت از توسعه اقتصادی مصر است و این کشور تمام تلاش خود را برای حرکت در مسیر بهبود اقتصادی، تقویت بخش سرمایه گذاری و اجرای اصلاحات واقعی، جامع، اقتصادی و اجتماعی انجام می دهد.

هدف از برگزاری این نشست جبران کاهش کسری بودجه مصر در پنح سال آتی است و در آن رهبران تجاری از جامعه بین الملل، مصر و همچنین تجار بخش خصوصی شرکت می کنند.

نخست وزیر ژاپن و رئیس جمهوری مصر در این دیدار علاوه بر گفتگو درباره فرایند صلح خاورمیانه و اوضاع عراق،‌ سوریه و لیبی بر لزوم دستیابی هرچه سریعتر به ثبات در خاورمیانه تاکید کردند.

گفتنی است نخست وزیر ژاپن روز گذشته در قاهره ضمن هشدار درباره پیامدهای گسترش تروریسم در خاورمیانه وعده کمک غیرنظامی کشورش را به کشورهای درگیر در مبارزه با گروه تروریستی داعش داد.

کد N680330

وبگردی