آفتاب

رحمانی فضلی: ایران آماده ارتقا و تقویت روابط خود با کشور عراق است

رحمانی فضلی: ایران آماده ارتقا و تقویت روابط خود با کشور عراق است

وزیر کشور از آمادگی همه جانبه جمهوری اسلامی ایران برای ارتقا و تقویت روابط با جمهوری عراق خبر داد و افزود: همکاری های امنیتی ، پلیسی ، تجاری ، بازرگانی و همچنین توسعه روابط و همکاری های استانی بخشی از این اقدامات است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، عبدالرضا رحمانی فضلی عصر امروز (شنبه) در دیدار محمد سالم الغبان همتای عراقی خود که ساعتی پیش وارد تهران شده است، با اشاره به پیشینه روابط میان دو کشور و ملت، تلاش در جهت ایجاد امنیت، ثبات و یکپارچگی در کشور عراق را بخشی از موضوعات مورد توجه دولت جمهوری اسلامی ایران برشمرد.

وزیر کشور ضمن اعلام آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای کمک همه جانبه به کشور عراق گفت: مبارزه با تروریسم و کمک های مشاوره ای در این زمینه بخشی از تلاش ها و همکاری های ایران به شمار می رود.

رحمانی فضلی اظهارداشت: جمهوری اسلامی ایران از ابتدای شکل گیری گروهک تروریستی داعش، سیاست روشنی را در خصوص نقد فرصت طلبی ها و سوء استفاده کشورهای غربی در نحوه مواجهه با این گروه داشته است .

وزیر کشور کیفیت برگزاری مراسم اربعین حسینی در سال جاری را منطبق بر راهبرد ایجاد وحدت و همچنین برقراری امنیت در کشور عراق دانست و گفت: شیطنت های برخی کشورها درحمایت از گروهک تروریستی نظیر داعش در آینده آثار خود را در این کشورها بر جای خواهد گذاشت.

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران همچنین آمادگی لازم در خصوص تبادل اطلاعات و تجربیات در زمینه مسایل پلیسی، تبادلات کارشناسی، مبارزه با قاچاق کالا و مواد مخدر و مبارزه با جرایم سازمان یافته با کشور عراق را دارد.

محمد سالم الغبان وزیر کشور عراق نیز در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از سفر به تهران و ملاقات با مقامات کشور با اشاره به شکل گیری دولت جدید عراق، انسجام به وجود آمده درعراق را متأثر از این موضوع بیان کرد و گفت : نقش نیروهای مردمی و ارتش عراق درمبارزه با تروریسم حائز اهمیت است.

محمد سالم الغبان درپایان از کمک های مادی و معنوی جمهوری اسلامی ایران در جهت ایجاد ثبات و پایداری در کشور عراق تشکر کرد.

 

17503

کد N680002

وبگردی