آفتاب

ویکی لیکس: مقامات ایتالیا مسلمانان این کشور را شدیدا تحت نظر قرار دادند

ویکی لیکس: مقامات ایتالیا مسلمانان این کشور را شدیدا تحت نظر قرار دادند

برخی اسناد دیپلماتیک آمریکا که اخیرا توسط وب سایت افشاگر ویکی لیکس منتشر شدند فاش ساخته‌اند که جامعه مسلمانان ایتالیا مدت‌های زیادی تحت نظر قرار داشتند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنشنال بیزینس تایمز، این اسنادی که توسط ویکی لیکس افشا شده‌اند توسط رونالد اسپاگلی سفیر سابق آمریکا در ایتالیا طبقه‌بندی شده بودند.

این اسناد متعلق به یک ضیافت ناهار غیررسمی در اقامتگاه سفیر آمریکا در ایتالیا بود که در آن جوزپه پیزانو وزیر کشور سابق ایتالیا و جیووانی دگنارو رییس پلیس ایتالیا حضور داشتند.

بر اساس این اسناد در سال‌های منتهی به سال 2005 حدود 200 مسلمان به اتهام افراط‌گری از ایتالیا اخراج شدند.

در این سند به نقل از پیزانو وزیر کشور سابق ایتالیا آمده است که جامعه مسلمانان ایتالیا با همتایان آن در فرانسه و دیگر کشورهای اروپایی تفاوت دارد زیرا تعداد مسلمانان ایتالیا بسیار کمتر بوده و پراکنده‌تر هستند و جزو مهاجران اقتصادی به شمار می‌آیند.

بر اساس این سند که به تاریخ 26 سپتامبر 2005 است مسلمانان حدود دو درصد از جمعیت ایتالیا را تشکیل می‌دهند و اکثریت آنها افرادی میانه‌رو هستند و همچنین تنها پنج درصد از مسلمانان ایتالیا به مساجد می‌روند. همچنین تعداد زیادی از این مسلمانان کارگران دوره‌گرد بوده‌اند.

بر اساس این سند، دولت ایتالیا نظارت نزدیکی بر جامعه مسلمانان این کشور داشته و هر کسی از آنها را که به ترویج خشونت می‌پرداخته اخراج می‌کرده است.

بر اساس سندی که ویکی لیکس افشا کرده دولت ایتالیا تنها درباره سه درصد از مسلمانان این کشور نگران بوده و این میزان را مستعد افراط‌گری می‌دانسته است.

همچنین در سند دیگری به تاریخ 7 دسامبر 2005 عنوان شده است همواره در ایتالیا مسلمانانی وجود خواهند داشت که مستعد افراط‌گری هستند اما به گفته وزیر کشور ایتالیا تنها سه درصد از جامعه مسلمانان ایتالیا مستعد افراط‌گری هستند.

در ادامه این سند آمده است: این به معنی آن است که شاید تنها حدود دو هزار نفر از این مسلمانان به عنوان افراط‌گر شناسایی شده و تحت نظر قرار داده شده‌اند.

این گزارش در حالی منتشر شده که اسلام‌هراسی در اروپا رو به افزایش است.

انتهای پیام

کد N679963

وبگردی