آفتاب

نگرانی آمریکایی‌ها نسبت به از دست دادن بازار هند برای فروش پهپاد

نگرانی آمریکایی‌ها نسبت به از دست دادن بازار هند برای فروش پهپاد

یکی از سناتورهای جمهوری‌خواه آمریکا اعلام کرد که هند هواپیماهای بدون سرنشین موردنظرش را در صورت عدم رفع محدودیت‌های صادرات آمریکا درباره این نوع پهپادها، از سایر کشورها خواهد خرید.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، سناتور مارک وارنر که باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا در سفر به هند همراهی خواهد کرد، نسبت به استقبال و عجله سایر کشورها در تامین تجهیزات موردنظر هند، در صورت عدم واکنش مناسب آمریکا به دهلی، ابراز نگرانی کرد.

وی در این باره اظهار کرد: اگر هندی‌ها نتوانند با آمریکا به توافقی مناسب برسند، شراکتی با سایر کشورها پیدا خواهند کرد.

شرکت‌های هوافضا و نظامی آمریکایی مدت‌هاست که بر دولت آمریکا جهت رفع محدودیت‌های فعلی در فروش پرنده‌های بدون سرنشین فشار می‌آورند و معتقدند سایر طرف‌ها مانند اسرائیل در فروش پهپاد از آمریکا پیشی گرفته‌اند.

هند که در حال مدرن کردن ارتش خود است یک بازار بزرگ روبه رشد برای سازندگان سلاح آمریکا که در پی فروش خارجی و مقابله با کاهش بودجه دفاعی آمریکا هستند، محسوب می‌شود.

وارنر در ادامه اظهاراتش عنوان کرد، امیدوار است هواپیماهای بدون سرنشین به عنوان بخشی ازتلاش آمریکا برای گسترش روابط دفاعی با هند مطرح شود. اما وی نسبت به هرگونه توافق مشخص برای مطرح شدن این موضوع در سفر اوباما به هند اظهار بی‌اطلاعی کرد.

در همین حال به گفته یک منبع آگاه، آمریکا و هند در تلاشند تا یک پروژه مشترک در تولید پهپاد و سایر سلاح‌ها را به عنوان بخشی از «توافق دفاعی، تجاری و تکنولوژی آمریکا- هند» به پیش ببرند و راه‌اندازی کنند.

وارنر در این باره متذکر شد، انتظار می‌رود درباره پروژه‌های مشترک دفاعی اطلاعیه‌ای در جریان سفر اوباما مطرح شود.

انتهای پیام

کد N679787

وبگردی