آفتاب

تعداد نظامیان آمریکایی آموزش دهنده شورشیان سوری به 1000 نفر می رسد

تعداد نظامیان آمریکایی آموزش دهنده شورشیان سوری به 1000 نفر می رسد

پس از اعلام اعزام 400 نظامی آمریکایی به خاورمیانه برای آموزش شورشیان سوری، پنتاگون اعلام کرد که شمار این آموزش دهندگان یک هزار نفر خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری مهر، امریکا که در سال گذشته بیشتر بصورت پنهان اقدام به آموزش و تجهیز شورشیان سوری کرده از مدتی قبل این اقدام را به بهانه آموزش شورشیان میانه رو برای مقابله با داعش، این کار را بصورت آشکار انجام می دهد بطوری که قرار است در فصل بهار این شورشیان در یکی از کشورهای ترکیه، عربستان و یا اردن از سوی مربیان امریکایی تحت آموزش قرار بگیرند. 

در همین رابطه روز گذشته پنتاگون اعلام کرد که 400 مربی نظامی را برای آموزش شورشیان سوری به منطقه اعزام می کند اما امروز شنبه اعلام شده که تعداد نظامیان آمریکایی که به امر آموزش شورشیان مشغول خواهند بود یک هزار نفر خواهد بود. 

راشاتودی در این رابطه می نویسد: پنتاگون اعلام کرد که تعداد افرادی که امر آموزش شورشان میانه روی سوری برای مبارزه با داعش را بر عهده خواهند داشت بیش از یک هزار نفر خواهد بود. 

این تعداد جدید آماری است که توسط «جان کربی» سخنگوی وزارت دفاع امریکا در کنفرانس خبری اعلام شده است. 

گویا هنوز تعداد نظامیان امریکایی که قرار است برای آموزش شورشیان سوری به خاورمیانه اعزام شوند مشخص نیست و کربی از احتمال افزایش این آمار خبر داده است. 

کد N679498

وبگردی