آفتاب

نماینده کرج: مسئولان برای افزایش سرانه فضای آموزشی مدارس برنامه‌ریزی کنند

نماینده کرج: مسئولان برای افزایش سرانه فضای آموزشی مدارس برنامه‌ریزی کنند

نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر مسئولان برای افزایش سرانه فضای آموزشی مدارس برنامه‌ریزی نکنند به زودی برخی از مدارس البرز سه شیفته می‌شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه البرز، عزیز اکبریان، امروز(27دی)، در جلسه شورای آموزش و پرورش استان که با حضور وزیر کشور، استاندار البرز، وزیر آموزش و پرورش، امام جمعه کرج برگزار شد، طی سخنانی اظهار کرد: استان البرز با برخورداری از سه دهم خاک کشور چهار درصد جمعیت کشور را در خود جای داده است.

وی افزود: افزایش بی‌رویه جمعیت و مهاجرپذیری استان مشکلات عمده‌ای را برای استان فراهم آورده که معضل ترافیکی از مهم‌ترین آن ها به شمار می‌رود.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: البرز با داشتن یک چهارم راه‌های کشور، 18 درصد بار ترافیکی را به خود اختصاص داده که رفع این معضل نیازمند برنامه‌ریزی مدون مسئولان دولتی و استانی است.

اکبریان در ادامه به ضرورت توجه به آموزش و آموزش اشاره کرد و گفت: نمایندگان مجلس به آموزش و پرورش به عنوان یک مجموعه ارزشمند نگاه می‌کنند؛ چرا که این نهاد زمینه تربیت نیروی انسانی ماهر جامعه را فراهم می‌کند.

نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی از محرومیت مدارس ابتدایی البرز سخن به میان آورد و ابراز کرد: متاسفانه مدارس ابتدایی در مجموعه آموزش و پرورش استان مظلوم واقع شده‌اند و بهبود شرایط این مدارس نیازمند یک عزم جدی است.

وی همچنین به کمبود فضای آموزشی در سایت‌های مسکن مهر اشاره کرد و گفت: استقرار جمعیت در 110 هزار واحد مسکن مهر این استان ضرورت افزایش فضای آموزشی را در البرز دوچندان می‌کند و اگر توجهی به این مهم صورت نگیرد باید سال آینده جشن سه شیفته شدن مدارس را در البرز بگیریم.

این مقام مسئول نمایندگان مجلس کرج را مطالبه‌گر حق مردم دانست و گفت: دانش‌آموزان در مناطق محرومی چون آق‌تپه در مدارس خارج از استاندارد تحصیل می‌کنند به طوری‌که اگر یک زلزله چهار ریشتری به وقوع بپیوندد، کلاس بر سر دانش‌آموزان آوار می‌شود و ما به عنوان نمایندگان مردم باید مشکلات را به گوش مسئولان دولتی برسانیم و از آنان نیز انتظار داریم که به این مشکلات رسیدگی کنند.

وی در پایان افزایش مدارس غیرانتفاعی را یکی از راههای حل رفع این مشکل دانست و گفت: مشارکت بخش خصوصی می‌تواند به رفع محرومیت‌های فضای آموزشی استان کمک شایانی کند و امروز 12درصد دانش آموزان در مدارس غیرانتفاعی تحصیل می‌کنند که با افزایش این مدارس می‌توان از تراکم جمعیت در مدارس دولتی را کاهش داد.

انتهای پیام

کد N679450

وبگردی