آفتاب
رییس کل دادگستری استان تهران مطرح کرد

امنیت، عدالت و آسایش نیازهای همگانی جامعه

امنیت، عدالت و آسایش نیازهای همگانی جامعه

رییس کل دادگستری استان تهران گفت: منصب قضا در معارف دینی ما از جایگاه بسیار مهمی برخوردار است.

رییس کل دادگستری استان تهران گفت: منصب قضا در معارف دینی ما از جایگاه بسیار مهمی برخوردار است.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، غلامحسین اسماعیلی در مراسم بهره‌برداری از ساختمان جدید‌الاحداث دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان ملارد، ضمن تبریک ربیع‌المولود و سپاس از کلیه مسئولان عزیزی که در جهت احداث این ساختمان تلاش کرده‌اند، اظهار کرد: ساختمان جدید‌الاحداث دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان ملارد در واقع متعلق به مردم است؛ چرا که جامعه نیاز مبرم به امنیت، عدالت و آسایش دارد و خدمتگزاران نظام در عرصه‌های مختلف به‌ویژه دستگاه قضایی موظف به تامین این نیازهای همگانی هستند و باید سعی کنیم که بیشترین سرمایه‌گذاری را در این راستا کنیم.

وی افزود: بی‌شک از صدر اسلام تاکنون بنای مساجد از شأن و منزلت خاصی برخوردار بوده است و از جمله اموری که در این مکان مقدس صورت می‌گرفت امر خطیر دادرسی و قضاوت بوده و در نتیجه در بنای مساجد این امر مهم حتما مورد لحاظ قرار گرفته است. لیکن امروزه بنا به دلایل مختلفی امر قضا در ساختمان‌های جداگانه‌ای تحقق می‌یابد و این مکان‌ها قطعا از همان شأن و منزلت برخوردار هستند، پس می‌توان نتیجه گرفت مسئولان محترمی که در این منطقه در جهت احداث ساختمان دادسرا زحمت کشیده‌اند در حقیقت مانند آن است که در بنای مسجد مشارکت داشته‌اند.

رییس کل دادگستری استان تهران در ادامه بر موضوع خطیر قضا تاکید و اظهار کرد: منصب قضا در معارف دینی ما از جایگاه بسیار مهمی برخوردار است و به همین جهت با عنایات ویژه حق‌تعالی را نیز به همراه دارد به شرطی که شخص قاضی اراده‌ای جز خداوند متعال نداشته باشد. در روایتی از معصوم (ع) آمده که علاوه بر دو ملک عتید و رقیب که انسان را همراهی می‌نماید فرد قاضی دارای دو ملکه دیگری است که وی را در جهت تشخیص حق مدد می‌رسانند و مادامی که اراده قاضی خدا باشد در مسیر انشاء رای و دادرسی و اجرای حکم دو ملک مذکور او را یاری می‌دهند و اگر چنین اراده‌ای در میان نباشد این دو ملک از قاضی بیزاری جسته و او را به حال خود رها می‌کنند.

اسماعیلی در پایان سخنان خود ابراز امیدواری کرد که احداث این ساختمان به اجرای عدالت و ایجاد امنیت در جامعه کمک کند.

در ابتدای این جلسه محمودی رییس دادگستری شهرستان ملارد گزارشی از عملکرد این حوزه قضایی و باقری معاونت اداری و مالی دادگستری استان تهران نیز مطالبی پیرامون مختصات فنی ساختمان و مراحل مختلف ساخت آن به جمع حاضر ارائه کردند.

ضمنا تعدادی از مسئولین حاضر در این مراسم از خدمات اخیر مدیریت حفاظت و اطلاعات در خصوص اقدامات انجام شده در خصوص پیشگیری از وقوع برخی تخلفات در نظام قضایی منطقه تشکر و قدردانی کردند.

انتهای پیام

کد N679446

وبگردی