آفتاب
مسئولان البرز در حضور فانی اعلام کردند؛

مدارس غیراستاندارد دانش آموزان را تهدیدمی کند/ دغدغه کمبود فضای فیزیکی

مدارس غیراستاندارد دانش آموزان را تهدیدمی کند/ دغدغه کمبود فضای فیزیکی

کرج - نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه البرز در شرایط سختی در حوزه آموزش و پرورش به سر می برد و برخی مدارس غیر استاندارد تهدیدی برای دانش آموزان به شمار می رود.

به گزارش خبرنگار مهر، عزیز اکبریان نماینده مردم کرج، اشتهارد، آسارا و فردیس در مجلس شورای اسلامی پیش از ظهر امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش البرز که با حضور فانی وزیر آموزش و پرورش در استانداری البرز برگزار شد، با اشاره به جمعیت، وسعت و مهاجر پذیری استان البرز گفت: با وجود مشکلات عدید و همچنین اهمیت استان البرز با توجه به نزدیکی به پایتخت و مواصلاتی بودن بین دیگر استانها انتظار می رود برنامه ریزی مدونی از سوی مسئولان استانی و دولتی برای مشکلات البرز وجود داشته باشد.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش مجموعه ای ارزشمند و نهادی اثر گذار در تربیت نیروی انسانی ماهر در جامعه است، گفت: متاسفانه البرز در شرایط سختی در حوزه آموزش و پرورش به سر می برد که محرومیت در فضای فیزیکی مقطع ابتدایی یکی از آنها به شمار می رود.

اکبریان افزود: کمبود فضای آموزشی در استان البرز از یک سو و استقرار جمعیت در 110 هزار واحد مسکن مهر استان از سویی دیگر ضرورت افزایش فضای آموزشی را با اهمیت تر از گذشته جلوه می دهد و اگر در این خصوص عزمی جدی نباشد شاهد سه شیفته شدن مدارس در البرز خواهیم بود.

نماینده مردم کرج، اشتهارد، آسارا و فردیس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بخشی از دانش اموزان استان البرز در مناطق محروم و در مدارس خارج از استاندارد در حال تحصیل هستند، اظهار داشت: اگر زلزله ای در البرز رخ دهد این مدارس غیر استاندارد تخریب خواهد شد و مشکلات عدیده ای برای دانش آموزان پیش خواهد آمد از این رو نمایندگان مجلس در تلاش هستند این مشکلات را به مسئولان دولتی انتقال دهند تا به آنها رسیدگی شود.

اکبریان در پایان سخنان خود گفت: بهره گیری و افزایش مدارس غیر انتفاعی می تواند بخشی از مشکلات فضای آموزشی در البرز را رفع کند و در صورت مشارکت بخش خصوصی برای رفع محرومیت های فضاهای آموزشی استان می توانیم تراکم دانش آموز در مدارس دولتی را کاهش دهیم.

رشد مهاجرت روند خدمت رسانی را کند کرده است

همچنین خسرو ساکی مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز با بیان اینکه تراکم جمعیت در البرز و رشد مهاجرت وضعیت خدمات رسانی به خصوص در حوزه آموزش و پرورش را با دشواری مواجه کرده است، اظهار داشت: البرز رتبه نخست تراکم دآنش آموز در کلاس های درس را در مقاطع اول دبستان و اول متوسطه دارد که این امر ناشی از کمبود فضای آموزشی است.

وی افزود: برای پاسخگویی به نیاز مردم در مسکن مهر نیازمند ساخت 163 مدرسه هستیم و با توجه به دو شیفته بودن مدارس مسکن مهر ایجاد 235 کلاس درس مدارس از دو شیفته به یک شیفته بودن کاهش می دهد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان البرز اعلام کرد: در صورت ساخت 722 مدرسه در استان البرز میانگین فضای آموزشی استان به میانگین کشوری نزدیک خواهد شد که امید می رود با مساعدت و یاری مسئولان این امر محقق شود.

ساکی همچنین به ضرورت ارتقا فضای پرورشی نیز اشاره کرد و اظهار داشت: میانگین فضای پرورشی در کشور 400 سانتی متر است و این رقم در استان البرز تنها 25 سانتی نتر به ازای هر دانش آموز است.

وی در پایان سخنان خود به ارائه گزارشی از برنامه های انجام شده در آموزش و پرورش استان در حوزه های آموزش ضمن خدمت، طرح خرید خدمت از بخش خصوصی، اجرای طرح تعالی، هوشمند سازی، پرداخت.

کد N679253

وبگردی