آفتاب

وزیرکشور: مشارکت‌های مردمی رمز توسعه کشور است

وزیرکشور: مشارکت‌های مردمی رمز توسعه کشور است

وزیرکشور تصریح کرد: مشارکت‌های مردمی توان دولت را برای رسیدن به اهداف از پیش تعیین شده چندبرابر می‌کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه البرز، عبدالرضا رحمانی فضلی در جلسه شورای آموزش و پرورش استان البرز که با حضور سیدحمیدطهایی، استاندار البرز، نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرج، نمایندگان مردم کرج در مجلس شورای اسلامی، فرمانداران و مدیران در استانداری البرز برگزار شد، طی سخنانی اظهارکرد: موضوع آموزش و پرورش یکی از ارکان مهم جامعه است که با تربیت نیروی انسانی می‌تواند گامی موثر در راستای توسعه جامعه بردارد.

وی افزود: خوشبختانه نگاه دولت یازدهم به آموزش و پرورش نگاه مثبتی است و این نگاه می‌تواند زمینه ساز تحولات بزرگ این حوزه باشد.

این مقام مسئول در ادامه از محدودیت‌های مالی دولت تدبیر و امید سخن به میان آورد و گفت: متاسفانه دولت در شرایط کنونی از محدودیت مالی شدید رنج می‌برد که این مهم بر میزان تخصیص بودجه‌های دولتی اثر منفی دارد.

رحمانی فضلی با تاکید بر این‌که برای خروج و برون رفت از این وضعیت باید منویات مقام معظم رهبری فصل ‌لخطاب عملکردی مدیران باشد، ابراز کرد: با توجه به تاکید مقام معظم رهبری در حوزه اقتصاد مقاومتی، دولت و رئیس جمهور در این مدت دو لایحه ارائه داده‌اند تا فکر و تدبیری اساسی در این خصوص اندیشیده شود.

وزیر کشور در بخش دیگری از سخنان خود به مشکلات امروز جامعه اشاره کرد و افزود: حاشیه‌نشینی، توزیع ناعادلانه منابع و ایجادشکاف‌ها از آثار بی‌تدبیری‌ها در طول سالهای گذشته بوده است.

وی همت مسئولان ومشارکت مردم را مهم‌ترین راه برون‌رفت از معضلات امروز دانست و گفت: مشارکت مردم مهم‌ترین رکن رهایی از مشکلات موجود است؛ چرا که با تقویت مشارکت‌های مردمی می‌توان منابع موجود را تقویت کرد.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: برای تحقق این نیاز به نگاه واقع بینانه داریم، نباید در چارچوب‌ها، لفاظی‌ها و تشریفات باقی بمانیم و تحلیل درستی از معضلات داشته باشیم.

وزیر کشور در ادامه مشارکت سیاسی کشور را نیز مطلوب ارزیابی و با بیان این‌که کشور در زمینه مشارکت سیاسی گام‌های خوبی برداشته است، تصریح کرد: قدرت حاکمیتی کشور در رویدادهای سیاسی روند رو به رشدی را از مشارکت های مردمی به همراه داشته و این روند نشانگر تقویت و بالندگی است.

وی در پایان گفت: باید روندی را پیش بگیریم تا با جلب اعتماد واقعی مردم، بخشی از کارها به آنان واگذار کرده و برای آنان سود و منافع نیز قایل شویم.

انتهای پیام

کد N679074

وبگردی