آفتاب
با نزدیک شدن سالروز انقلاب 25 ژانویه؛

فراخوان اخوان المسلمین برای تظاهرات گسترده و تدابیر شدید امنیتی در مصر

فراخوان اخوان المسلمین برای تظاهرات گسترده و تدابیر شدید امنیتی در مصر

با نزدیک شدن به چهارمین سالروز انقلاب 25 ژانویه مصر و فراخوان اخوان‌المسلمین برای آغاز "موج جدید انقلاب" مقامات مصری تدابیر امنیتی شدیدی را در اطراف دانشگاه‌های مصری اتخاذ و برخی از اعضای هیات علمی را نیز برکنار کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری الشرق الاوسط مصر، عبدالفتاح سیسی، رئیس‌جمهور مصر دستور اصلاح برخی قوانین دانشگاه‌ها و برکناری اعضای هیات علمی که در اقدامات خشونت‌آمیز یا فعالیت‌های حزبی در داخل دانشگاه دست داشته باشند، داده است.

براساس متن قانون اصلاح شده دانشگاه‌ها، تمامی اعضای هیات علمی که در اقدامات خشونت‌آمیز مشارکت یا به این اقدامات تحریک کنند چه در داخل دانشگاه‌ها و چه مراکز علمی دیگر و یا کسانی که دست به فعالیت‌های حزبی در داخل دانشگاه بزنند، اخراج می‌شوند.

همچنین اعضای هیات علمی که سلاح، مواد منفجره یا هرگونه مواد دیگری که جان افراد را در معرض خطر قرار دهد و موجب آسیب رسیدن به اموال عمومی شود، در اختیار داشته باشند، برکنار می‌شوند.

مقامات مصری طی ماه‌های گذشته اعلام کرده‌اند که تلاش‌های برخی اعضای هیات علمی برای ورود سلاح به دانشگاه‌ها را ناکام گذاشته‌اند.

در همین راستا وزارت اوقاف مصر نسبت به برنامه‌های "گروه‌های تروریستی" از جمله اخوان‌المسلمین و تلاش این گروه برای سوءاستفاده از سالروز انقلاب 25 ژانویه جهت ایجاد فتنه و درگیری، هشدار داد.

در بیانیه وزارت اوقاف آمده است: وزارت اوقاف برای ناکام گذاشتن برنامه‌های اخوان‌المسلمین که هدف آن برهم زدن امنیت و ثبات است، تلاش می‌کند.

اخوان‌المسلمین اخیراً خواهان آغاز موج جدیدی از تظاهرات ضد دولتی در سالروز انقلاب مصر در 25 ژانویه شده است.

25 ژانویه مصادف با برکناری حسنی مبارک، دیکتاتور سابق مصر است. در همین راستا منابع امنیتی مصری اعلام کردند که نیروهای امنیتی به تونلی به طول 1200 متر در مرزهای مصر با نوار غزه دست یافته‌ و آن را از بین برده‌اند.

ارتش مصر طی عملیات خود برای ایجاد منطقه حائل در مرز با نوار غزه صدها خانه و حدود 70 تونل را ویران کرده است.

انتهای پیام

کد N679029

وبگردی