آفتاب
از سوی رحمانی فضلی؛

اختیار کامل البرز به استاندار واگذار می شود/ بودجه منهای نفت 13 استان

اختیار کامل البرز به استاندار واگذار می شود/ بودجه منهای نفت 13 استان

کرج - وزیرکشور بابیان اینکه البرزمی تواند در بخش تولید همراه با مالیات گام های بلندی بردارد و به استانی نمونه و پیشتاز بدل شود، گفت: بنده به عنوان وزیر کشور اختیارات کامل به استاندار البرز خواهم داد.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالرضا رحمانی فضلی در نشست شورای آموزش و پرورش استان البرز که با حضور نماینده ولی فقیه در استان، استاندار، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی  و فرمانداران و مدیران پیش از ظهر شنبه در محل استانداری در کرج برگزار شد، گفت: نیروی انسانی بزرگترین سرمایه هر کشور و مستلزم نگاه ویژه است.

 وی با بیان اینکه آموزش و پرورش مسئله ای مهم است، اظهار داشت: اهمیت آموزش و پرورش از بدیهیات است و در نگاه مثبت دولت به این نهاد مهم شکی نیست.

 رحمانی فضلی با بیان اینکه دولت در تنگنای مالی قرار دارد و تکیه به بودجه های دولتی نمی تواند جوابگو باشد، افزود: در طول هفت سال اخیر به بودجه دولت تکیه شد و نتیجه آن ناکارآمدی سیستم اجرا و تولید است.

 وی ادامه داد: باتوجه به منویات مقام معظم رهبری درباره اجرای اقتصاد مقاومتی و تاکیدات رئیس جمهور که تاکنون دو لایحه در این باره ارائه داده اند باید بستر تحقق اقتصاد مقاومتی را فراهم کنیم.

وزیر کشور تصریح کرد: این شرایط که امروز در آن قرار داریم به تاریخ گذشته و بی توجهی به ظرفیت ها، خلاقیت و نوآوری مدیران ما برمی گردد که عدم تعادل و توازن را در پی داشته اشت.

 وی افزود: گسترش شهرهای بزرگ، مراکز استانها و... و خروجی آن حاشیه نشینی، توزیع ناعادلانه منابع و  ایجاد شکاف ها و.. نیز از آثار این بی تدبیری ها در طول سالهای گذشته بوده است.

 رحمانی فضلی با بیان اینکه مشارکت مردم مهمترین اصل در تحقق اهداف کلان کشور به شمار می رود، گفت: مشارکت در شوراها اصلی اساسی است و باید با به کارگرفتن مشارکت مردم و تکمیل تجهیزات و  امکانات، منابع آموزش و پرورش را  تقویت کنیم.

 وی افزود: برای این کار نیاز به نگاه واقع بینانه داریم؛  نباید در چارچوب ها، لفاظی ها و تشریفات باقی بمانیم بلکه نیازمند تحلیل و رسیدن به عمق مسئله هستیم.

وزیر کشور دولت روحانی در ادامه سخنانش با بیان اینکه مشارکت سیاسی کشور مطلوب و در این بخش گام های خوبی برداشته شده است، اظهار داشت: این نشان می دهد شاهد رشد و بالندگی در مشارکت سیاسی مردم بوده ایم اما باید ببینیم آیا در بخش های اقتصادی، نقدینگی و .. نیز شاهد این افزایش مشارکت مردم هستیم.

 وی تاکید کرد: باید شرایطی به وجود آوریم تا با جلب اعتماد مردم بخشی از امور را به آنان بسپاریم و برای مردم سود و منفعت قائل شویم.

وزیر کشور در ادامه با بیان اینکه روبکرد دولت واگذاری مناطق استانها به استانها است، گفت: علاوه بر این در صدد هستیم ساختاری تعریف شود تا بین پیوند واقعی بین مردم و ظرفیت ها برقرار شود.

 رحمانی فضلی افزود: یقین دارم استاندار البرز نیز با توجه به توانایی اش در مدیرت استانهای کشور از عهده این مهم ب خوبی برخواهند آمد.

 وی با اشاره به اینکه 13 استان کشور توانسته اند با ایده های تازه و نو بودجه منهای نفت پشنهاد دهند، گفت: در تعدادی از استانها ظرف دو سال اخیر 60 هزار میلیارد تفاهم نامه منعقد شده در حالیکه برخی استاتها عملکرد خوبی در این بخش ندارند.

وزیر کشور دولت یازدهم با اشاره به کاهش قیمت نفت تا مرز 45 دلار و کاهش بودجه کشور گفت: گرچه این اتفاق رخ داده اما باید از آن به عنوان یک فرصت استفاده کنیم و با تغییر باروها ورویکردها به مردم اعتماد کنیم.

 وی یادآور شد: تبلیغات و اخد مالیات دو راهکار اساسی برای تولید سرمایه در استان است و باید به این مهم توجه شود.

 رحمانی فضلی ادامه داد: بنده به عنوان وزیرکشور نگاه های توسعه ای خود را مطرح می کنم؛ ما حاظریم هر چه قدر در سال قبل مالیات اخذ شده است بدون اینکه منابع مالیاتی قبلی را در نظر بگیریم با شناسایی فرار روهای مالیاتی و تولید منابع جدید  آموزش و پرورش را اداره کنیم.

 وی گفت: شما به عنوان مدیران استان باید تولید فکر خلاقیت و اندیشه داشته باشید؛ از تولید مالیات و عوارض بگیرید.

 وزیر کشور با اشاره به وجود سه و هزار و 600واحد تولیدی در البرز گفت: این استان می تواند در بخش تولید همراه با مالیات گام های بلندی بردارد  و به استانی نمونه و پیشتاز بدل شود البته این امر مستلزم واگذاری اختیارات به استاندار است و بنده به عنوان وزیر کشور اختیارات کامل به استاندار البرزخواهم داد.

 وزیر کشور دولت روحانی با اشاره به اینکه تاکنون 11 استان طرح اقتصاد مقاومتی را براساس برنامه دولت اجرا کرده اند، گفت: انتظار است البرزنیز نسبت به اجرای این طرح اقدام کند.

رحمانی فضلی یادآور شد: استان کرمان نخستین استانی است که این طرح را اجرای کرده است و در کنار 10 استان دیگر معین کشور شده اند.

کد N678971

وبگردی