آفتاب

مذاکرات صلح کردهای ترکیه در بحبوحه تنش‌ها

مذاکرات صلح کردهای ترکیه در بحبوحه تنش‌ها

مقام‌های دولت ترکیه مذاکرات فشرده‌ای را با حزب دموکراتیک مردم درخصوص ناآرامی‌های استان شرناک و روند صلح کردها برگزار کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه حریت، یالچین آکدوغان، معاون نخست‌وزیر ترکیه با "سیری ثریا اوندر"، رئیس حزب دموکراتیک مردم (HDP) در استانبول و "ادریس بالوکن"، معاون پارلمانی این حزب دیدار و در خصوص ناآرامی‌های منطقه "جیزره" (Cizre) واقع در استان شرناک در جنوب شرقی ترکیه گفت‌وگو کردند.

گفته می‌شود تعدادی از جوانان این منطقه به دست پلیس کشته شده‌اند. این گروه همچنین در شانزدهم ژانویه با "افکان علا" وزیر کشور ترکیه دیدار کرده و درباره تحولات منطقه جیزره و روند کنونی صلح با کردها گفت‌وگو کردند.

طبق گفته منابع، آکدوغان از حزب ممنوعه کارگران کردستان ترکیه (پ‌ک‌ک) انتقاد کرده و آنها را مسوول افزایش تنش‌ها در این منطقه دانسته است. مقام‌های حزب دموکراتیک مردم ترکیه نیز مدعی شد که در میان نیروهای امنیتی گروهی وجود دارند که برای خرابکاری در روند صلح تلاش می‌کنند.

در چهاردهم ژانویه پسری 12 ساله در جریان ناآرامی‌ها کشته شد که تازه‌ترین کشتار نوجوانان در منطقه جیزره طی دو هفته گذشته محسوب می‌شود.

صلاح‌الدین دمیرتاش، رهبر حزب دموکراتیک مردم نیز در 16 ژانویه همین سخنان را تکرار کرد و گفت: گروهی در داخل نیروهای امنیتی برای بر هم زدن مذاکرات صلح تلاش می‌کنند.

انتهای پیام

کد N678846

وبگردی