آفتاب
رسانه های لبنانی خبر دادند:

جزئیات نشست سوم حزب الله و جریان المستقبل/ جو مثبت در عرصه سیاسی لبنان

جزئیات نشست سوم حزب الله و جریان المستقبل/ جو مثبت در عرصه سیاسی لبنان

محافل سیاسی در لبنان جو حاکم بر سومین نشست دوجانبه میان جنب حزب الله و جریان المستقبل برای برطرف شدن اختلافات در عرصه سیاسی این کشور، را مثبت ارزیابی کرده اند.

به گزارش خبرگزاری مهر، روزنامه لبنانی الجمهوریة امروز در گزارشی نوشت: منابع مطلع فضای حاکم بر سومین نشست مشترک میان حزب الله و جریان المستقبل را مثبت ارزیابی می کنند.

بنابراین گزارش، جدیت دو طرف حاضر در دور سوم مذاکرات اصلی ترین تفاوت آن با دو دور قبلی بود و طی آن درباره برخی مسائل مهم امنیتی بحثهای متعدد و عمیقی انجام شد.

موضوعاتی نظیر رسانه ها ، فعالیتهای تبلیغاتی حزبی و مذهبی در انظار عمومی از جمله دیگر مباحث مورد بحث در نشست سوم جریان المستقبل و حزب الله بوده است.

بنابر اعلام الجمهوریه در این نشست، هیچ گفتگویی درباره موضوع انتخابات ریاست جمهوری بر خلاف شایعات اعلام شده، مطرح نشده است.

روزنامه لبنانی المستقبل نیز در گزارشی با اشاره به جو مثبت حاکم بر این گفتگوها از ادامه این مباحث در جلسات آینده میان حزب الله و جریان المستقبل برای رسیدن به توافق سیاسی خبر داده است.

از سوی دیگر، «ناصر حمود» هماهنگ کننده جریان المستقبل در منطقه صیدا، از گفتگوهای انجام شده با حزب الله در موضوعات مختلف ابراز خرسندی کرد.

«سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب الله لبنان نیز اخیرا در اظهاراتی با اشاره به لزوم گفتگو میان حزب الله و جریان المستقبل، این گفتگوها را در بهبود شرایط سیاسی کشور مفید دانسته بود و از ادامه آن تا زمان رسیدن به توافق خبر داده بود.

کد N678824

وبگردی