آفتاب
رویترز خبر داد

دیدار دوباره ظریف و کری در هفته‌های آینده

دیدار دوباره ظریف و کری در هفته‌های آینده

خبرگزاری رویترز به نقل از یک دیپلمات ارشد غربی مدعی شد: مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه 1+5 پیشرفت بسیار کمی داشته است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران و لوران فابیوس همتای فرانسوی‌اش روز جمعه با یکدیگر در پاریس دیدار و در خصوص مذاکرات هسته‌ای گفت‌وگو کردند.

علاوه بر این وزرای امور خارجه ایران و آمریکا با یکدیگر در پاریس ملاقات داشته‌اند.

یک مقام ارشد وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد که این دو نفر در هفته‌های پیش رو دیدارهای دیگری با یکدیگر خواهند داشت اما جزئیات بیشتری در این باره ارائه نداد.

رویترز در ادامه گزارش داد: هدف اصلی از سفر وزیر امور خارجه آمریکا به پاریس گرامیداشت یاد 17 قربانی حمله تروریست‌ها به شهروندان فرانسوی و دیدار با لوران فابیوس بوده است.

سخنگوی وزارت خارجه فرانسه در این باره گفت: این دیدار فرصتی بوده است برای تکرار موضع فرانسه در خصوص دستیابی به توافقی که ماهیت صلح‌آمیز برنامه هسته‌ای ایران را تضمین کند.

یک دیپلمات ارشد غربی نزدیک به مذاکرات هسته‌ای درباره روند کنونی رایزنی‌ها میان ایران و گروه 1+5، گفت: علیرغم اینکه همه طرف‌ها خواستار دستیابی به یک راه‌حل نهایی هستند پیشرفت بسیار کمی از ماه نوامبر تاکنون حاصل شده است.

این دیپلمات غربی مدعی شد: ایرانی‌ها هنوز تصمیمات لازم برای دستیابی به یک توافق خوب را نگرفتند. من احساس می‌کنم که مسائل به طور اساسی باز نشده و ما هنوز فاصله زیادی تا دستیابی به توافق نهایی داریم.

به گزارش رویترز، پس از تمدید دوباره مذاکرات هسته‌ای میان ایران و گروه 1+5 در نوامبر، تهران و واشنگتن از سوی مخالفان خود تحت فشار قرار دارند. اگرچه باراک اوباما، رییس‌جمهور آمریکا روز جمعه تاکید کرد تصویب هرگونه تحریم جدید علیه ایران را وتو خواهد کرد.

این دیپلمات ارشد غربی یادآور شد: ما نباید خود را تحت فشارهای ساختگی قرار دهیم. دستیابی به یک توافق ضعیف با ایران می‌تواند حامل یک پیام فاجعه‌آمیز برای جهان باشد و دیگر کشورهای منطقه را تشویق کند از این نمونه بد پیروی کنند.

انتهای پیام

کد N678702

وبگردی