آفتاب

هاآرتص: قدرت حماس در حال افزایش است / عدم بازسازی غزه باعث انفجار اوضاع می‌شود

هاآرتص: قدرت حماس در حال افزایش است / عدم بازسازی غزه باعث انفجار اوضاع می‌شود

روزنامه عبری زبان هاآرتص اعلام کرد که قدرت حماس روز به روز بیشتر می‌شود، اما این جنبش در حال حاضر قصد ورود به عرصه جنگ جدید را ندارد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، این روزنامه روی پایگاه اینترنتی خود مدعی شد که حماس زمان زیادی برای احیای قدرت خود نیاز دارد که شاید تا تابستان آینده طول بکشد، اما یاس و ناامیدی حاکم بر نوار غزه در نتیجه عدم بازسازی خرابی‌های جنگ و لغو نشدن محاصره می‌تواند باعث انفجار مجدد اوضاع در این منطقه شود.

در ادامه این گزارش آمده است که جنگ 51 روزه رژیم صهیونیستی علیه غزه نتوانست مشکل شلیک موشک از این منطقه را حل کند و مراجع صهیونیستی نگران انفجار اوضاع در غزه؛ به ویژه در سایه تداوم محاصره بیش از 8 ساله و ممانعت از بازسازی خرابی‌های جنگ هستند.

در همین راستا، ایتای بارون رئیس پیشین بخش پژوهشی و مطالعاتی سازمان اطلاعات نظامی رژیم صهیونیستی تاکید کرد که حماس در برهه آتش بس بیکار نمی‌نشیند.

وی در گفتگو با روزنامه صهیونیستی «یسرائیل هیوم» ابراز داشت که حماس در حال حاضر مشغول مرمت تونل‌هایی است که در جریان عملیات «پاکسازی پایدار» تخریب شده است؛ ولی قصد به راه انداختن جنگی جدید را ندارد.

گفتنی است که گردان‌های شهید عزالدین قسام شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی "حماس" اخیرا نسبت به این مساله هشدار داده بود که تداوم محاصره و عدم بازسازی خرابی‌های جنگ در غزه می‌توانند منجر به انفجار دوباره اوضاع در این منطقه شود و همچون صاعقه‌ای بر سر رژیم صهیونیستی فرود آید.

انتهای پیام

کد N678662

وبگردی